McDonald’s Malaysia tampilkan Lintasan Pejalan Kaki ‘Fries’ di persimpangan utama Jalan Bukit Bintang, KL

McDonald’s Malaysia tampilkan Lintasan Pejalan Kaki ‘Fries’ di persimpangan utama Jalan Bukit Bintang, KL

Bagi menyokong inisiatif ke arah menjadikan Kuala Lumpur bandar raya sejahtera menjelang 2030, McDonald’s Malaysia telah menampilkan Lintasan Pejalan Kaki ‘Fries’ McDonald’s di persimpangan utama lintasan pejalan kaki Bukit Bintang, Kuala Lumpur.

Diilhamkan daripada ‘fries’ atau kentang goreng yang menjadi menu utama pelanggan, lintasan pejalan kaki tersebut ditampilkan di hadapan restoran McDonald’s Bukit Bintang iaitu restorannya yang pertama dibuka di Malaysia sejak 40 tahun lalu iaitu pada 1982.

Menurut Pengarah Urusan dan Rakan Operasi Tempatan McDonald’s Malaysia, Datuk Azmir Jaafar, inisiatif itu adalah tanda sokongan kepada Kementerian Wilayah Persekutuan dan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dalam meningkatkan pelan pembangunan fizikal, perkhidmatan dan sosioekonomi di ibu kota, laporan Harian Metro.

“Dengan pengumuman pembukaan sempadan negara kepada pengunjung dari luar negara tidak lama lagi, kami yakin ‘McDonald’s Fries Crossing’ ini akan menjadi nilai tambah kepada keindahan Kuala Lumpur dan lokasi wajib bagi golongan muda terutama untuk menambah koleksi ‘posting’ di media sosial mereka.

“Diharap insiatif ini dapat melonjakkan lagi nama Kuala Lumpur khasnya dan Malaysia amnya sebagai sebuah destinasi wajib bagi pengunjung ke Kuala Lumpur,” katanya ketika majlis perasmian Lintasan Pejalan Kaki ‘Fries’ McDonald’s semalam.

Tambah beliau, McDonald’s Malaysia bersetuju untuk menaja kos penyelenggaraan lintasan itu selama setahun. Lintasan Pejalan Kaki ‘Fries’ McDonald’s itu telah dirasmikan oleh Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Dr Shahidan Kassim.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required