Peugeot 2008 dan 208 dapat pemilih gear jenis suis

Peugeot 2008 dan 208 dapat pemilih gear jenis suis

Peugeot telah mengumumkan bahawa kedua-dua model 208 dan 2008 menerima pemilih gear baru jenis suis sebagai naik taraf tahun ini. Ia menggantikan penukar elektronik yang digunakan sebelum ini, bagi mengawal operasi transmisi automatik lapan kelajuan Aisin padanya.

Selain kedudukan R, N dan D, suis pemilih baru ini juga datang butang Park serta M untuk memilih fungsi penukaran gear manual (pemandu boleh tukar gear menggunakan pedal di stereng). Bagi model elektrik e-208 dan e-2008, pilihan yang terletak paling bawah adalah B, iaitu untuk mengaktifkan penjanaan semula kuasa brek.

Suis penukar ini masih terletak di tempat yang sama, jadi ia sebenarnya tidaklah memberi ruang tambahan pada konsol tengah tersebut. Di sekeliling butang tersebut terdapat kemasan krom sementara tempat meletakkan pergelangan tangan dipasang dengan kemasan seakan gentian karbon.

Peugeot 2008 2022 pasaran Malaysia

Tiada perubahan mekanikal dibuat, bermakna 208 dan 2008 masih ditawarkan dengan sama ada enjin petrol tiga silinder turbo 1.2 liter PureTech, diesel turbo 1.5 liter BlueHDi atau motor elektrik 136 PS/221 Nm dengan bateri 50 kWh (jarak gerak 340 km).

Model pasaran Malaysia mungkin tidak akan menerima pemilih gear jenis suis ini kerana kita mendapat kotak gear enam kelajuan dengan penukar gear jenis tombol seperti biasa.

GALERI: Peugeot 2008 2022 pasaran Malaysia

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required