Peugeot e-208, e-2008 dapat jarak gerak lebih jauh

Peugeot e-208, e-2008 dapat jarak gerak lebih jauh

Peugeot telah memberikan sedikit naik taraf bagi model 208 dan 2008 keluaran tahun 2022, yang melibatkan talaan semula beberapa barang dan menjadikannya boleh bergerak lebih jauh menggunakan kuasa elektrik sahaja.

Kedua-dua e-208 dan e-2008 menerima beberapa bahagian baru termasuk nisbah gear, pam haba, pengesan kelembapan dalam serta tayar kurang rintangan Class A+, yang membantu meningkatkan jarak geraknya sebanyak 24 km. Bermakna, secara teorinya, ia e-208 boleh bergerak sehingga 363 km dengan sekali cas, manakala e-2008 pula 344 km.

Tiada perubahan yang dibuat pada pek bateri, jadi ia masih menggunakan motor elektrik 50 kWh dan 100 kW. Bateri ini boleh dicas secara maksimum menggunakan pengecas pantas DC 100 kW (penyambung CCS; Type 2 untuk AC), dan daripada tahap kosong, bateri ini boleh mencecah tahap 80% dalam masa 30 minit sahaja

Peugeot e-208, e-2008 dapat jarak gerak lebih jauh

Sedikit perubahan turut dibuat pada bahagian luar, di mana varian yang lebih mahal mendapat pelindung cermin sisi warna Diamond Black sementara 208 GT menerima rim 17 inci yang lebih sporty. Varian 2008 GT Premium menggunakan rim 18 inci sementara e-2008 mendapat rekaan rim khas yang dicat warna Black Mist.

Antara sisem keselamatan yang terdapat pada kereta ini adalah termasuk Adaptive Cruise Control dengan fungsi Stop and Go, Lane Positioning Assist, Autonomous Emergency Brake (dengan pengesan pejalan kaki dan penunggang basikal waktu malam), Active Lane Keeping Assist, Full Park Assist, Blind Spot Monitoring serta lampu tinggi automatik.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required