Setelah “hilang” sementara dari Apple App Store selama beberapa hari sebelum ini, aplikasi Touch ‘n Go eWallet kembali tersenarai untuk dimuat turun oleh pengguna iPhone.

Ketika artikel ini ditulis, versi 1.7.73 untuk aplikasi eWallet itu merupakan yang terkini (dimuatkan hari ini) dan tersenarai dalam App Store dan nampaknya masih mengekalkan ciri yang sama seperti sebelum ini. Ini termasuklah ciri untuk menambah nilai kad Enhanced Touch ‘n Go menggunakan teknologi NFC serta servis pinjaman peribadi digital GOpinjam.

Ciri yang dinyatakan itu sebelum ini dikhabarkan melanggar tatacara dan terma App Store, menyebabkan ia tidak disenaraikan. Bagaimanapun, masalah yang timbul antara Touch ‘n Go dan Apple berkaitan aplikasi itu telah diselesaikan dan pengguna iPhone kini boleh mendapatkan ciri berkenaan semula. Untuk Android, semuanya seperti biasa sahaja.

Kita masih belum tahu apa alasan sebenar yang menyebabkan aplikasi berkenaan dihilangkan dari App Store dan Touch ‘n Go juga belum memberikan sebarang penjelasan. Apa pun, semuanya boleh diakses seperti biasa ketika ini.