Pemandu Proton Wira lawan arus maut di Lebuhraya Persekutuan selepas bertembung dengan Honda City

Satu kemalangan yang agak dahsyat berlaku di Lebuhraya Persekutuan pada kira-kira pukul 2 pagi tadi, dilaporkan oleh seorang pengguna Twitter bernama Ceddy. Kesan dari kemalangan tersebut menunjukkan sebuah Proton Wira yang musnah pada lorong sebelah kanan dan juga sebuah Honda City yang rosak teruk berada lorong sebelah kiri.

Hantaran berkenaan tidak menyatakan secara spesifik di mana kemalangan itu berlaku, namun bangunan yang dilihat berada pada sebelah kiri adalah Menara Celcom di Petaling Jaya, berhampiran dengan hotel Hilton PJ, arah Shah Alam.

Ceddy kemudiannya turut membuat hantaran balas mengatakan ada pengguna Twitter lain yang memberikan mesej kepadanya memberitahu bahawa Proton Wira berkenaan bergerak laju melawan arus, seterusnya bertembung dengan Honda City yang tidak bersalah tersebut.

Seorang lagi pengguna Twitter, Amrfz memberitahu bahawa dia berselisih dengan Proton Wira yang dipandu laju melawan arus berkenaan di kawasan stesen minyak Shell Batu 3, Shah Alam, manakala pengguna Twitter toxic apek pula menyatakan bahawa dia juga berselisih dengan Wira berkenaan dan terselamat dari bertembung apabila diberikan lampu tinggi sebagai amaran dari sebuah Perodua Myvi dari arah bertentangan.

Menurut laporan dari akhbar Sinar Harian yang baru sahaja dinaikkan sebentar tadi, kejadian berkenaan berlaku di kilometer 32.8 Lebuhraya Persekutuan menghala Klang, pada pukul 1.45 pagi. Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Mohamad Fakhrudin Abdul Hamid mengesahkan pemandu Proton Wira berkenaan yang merupakan warga emas berumur 72 tahun telahpun meninggal dunia di tempat kejadian.

Mohamad Fakhrudin turut memberitahu bahawa kes tersebut disiasat mengikut Seksyen 41 Akta Pengangkutan Jalan 1987, dan beliau meminta orang ramai yang melihat atau berada di tempat kejadian diminta tampil ke balai polis berhampiran atau menghubungi pegawai penyiasat trafik, Inspektor R Navalan di talian 014-2536820 bagi membantu siasatan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required