Jaguar I-Pace muncul pula dalam hantaran IG rasmi pengedar pasaran Malaysia, tiba tak lama lagi?

Jaguar I-Pace muncul pula dalam hantaran IG rasmi pengedar pasaran Malaysia, tiba tak lama lagi?

Jaguar Malaysia telah memuat naik gambar yang menunjukkan sebahagian model I-Pace di akaun Instagramnya, dan ini sekali gus memberi petunjuk yang ketibaan model elektrik sepenuhnya jenama itu untuk pasaran tempatan semakin hampir. Bagaimanapun, belum ada sebarang pengesahan tentang bila ia akan tiba.

Sejak pengenalan globalnya, petunjuk tentang ketibaannya di pasaran Malaysia sudah pernah diberikan, bermula daripada penampilan pertama dalam laman web pada 2019. Paling baru, kenyataan daripada Jaguar Land Rover Malaysia pada Oktober 2021 mendedahkan syarikat itu memang merancang untuk memperkenalkan beberapa model baru — termasuk I-Pace — dalam masa terdekat.

I-Pace juga sejak itu pernah menerima kemaskini perisian pada Disember 2019 untuk meningkatkan jaraknya dan mengoptimumkan operasi AWD, sebelum diikuti oleh pembaharuan kemasan dan kelengkapan yang melibatkan menambahan kokpit Pivi Pro dengan kluster instrumen definisi tinggi 12.3-inci dan paparan skrin sentuh 10-inci dengan kemaskini luaran sekali pada Jun 2020.

Jaguar I-Pace muncul pula dalam hantaran IG rasmi pengedar pasaran Malaysia, tiba tak lama lagi?

I-Pace diperkenalkan di peringkat global pada Mac 2018, memberikan jarak perjalanan 480 km mengikut kitaran WLTP dari pek bateri lithium-ion 90 kWh. Ia memanfaatkan dua motor elektrik, satu di setiap gandarnya, dan memberikan output gabungan sebanyak 400 PS dan 696 Nm tork, membolehkan pecutan 0-100 km/j dalam masa 4.8 saat.

Dalam penawarannya yang terkini, I-Pace datang dengan pengecas dalaman 11 kW sebagai ciri standard, yang memberikan tambahan 53 km jarak setiap jam, atau 8.6 jam untuk cas penuh. Dengan pengecas pantas DC, I-Pace boleh dicas semula hingga 100 kW, yang akan memberi jarak 125 km dalam 15 minit pengecasan.

Kelengkapan dalaman I-Pace termasuklah Apple CarPlay dan Android Auto dengan kebolehan untuk disambungkan kepada dua telefon dalam satu masa, pengecas tanpa wayar dan pelonjak isyarat, serta ciri ionisasi kabin dengan penapisan PM2.5.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required