Jaguar I-Pace bakal dilancar di M’sia tidak lama lagi

Jaguar I-Pace bakal dilancar di M’sia tidak lama lagi

Baru-baru ini, Jaguar Land Rover Malaysia (JLR MY) mengumumkan akan memperkukuhkan operasi lagi perniagaan sebagai pengimport dan pengedar rasmi kenderaan Jaguar dan Land Rover di Malaysia. Kedua-dua jenama Jaguar dan Land Rover akan memperkenalkan model baharu” dalam masa terdekat ini, dan antara salah satu model yang disebut-sebut ialah kenderaan elektrik sepenuhnya, Jaguar I-Pace.

I-Pace. telah menerima peningkatan untuk model tahunan 2021, diberikan penjana kuasa dwi-motor untuk menghasilkan keseluruhan kuasa mencecah 400 PS dan tork 696 Nm, dengan pacuan disalurkan ke semua roda. Peningkatan teknikal untuk model tahun ini juga termasuk pengecas onboard 11 kW untuk masa pengecasan yang lebih pantas apabila disambungkan ke tiga fasa outlet; wallbox berkapasiti 11 kW dengan menawarkan kadar pengecasan 53 km per jam, dengan pengecasan. penuh mampu dicapai dalam 8.6 jam.

Sebaliknya, pek bateri 90 kW akan mengambil masa sekitar 12.75 jam untuk pengecasan penuh dari wallbox 7 kW. Tetapi untuk kadar yang lebih pantas, I-Pace boleh dicas dengan pengecasan pantas DC sehingga 100 kW, dengan anggaran cas mencecah jarak 125 km dalam 15 minit, menurut Jaguar. Jarak sekitar 480 km mengikut kitaran WLTP, dan bagi kelajuan fizikal, I-Pace mampu mencapai pecutan 0-100 km/j dalam 4,8 saat.

Di dalamnya, rombakan untuk model 2021 termasuklah pek infotainmen Pivi Pro yang kini merangkumi kluster instrumen definisi tinggi 12.3-inci, unit paparan skrin sesentuh 10-inci dan skrin sesentuh lima-inci dengan haptic rotary dial untuk kawalan pendingin hawa.

I-Pace pernah muncul dalam laman sesawang JLR MY pada Ogos 2019, selepas ia diperkenalkan di peringkat dunia pada Mac 2018. Ia juga banyak menerima pengiktirafan sejak diperkenalkan, antaranya Kereta Tahunan Dunia 2019, Kereta Tahunan Eropah 2019 dan Kereta Tahunan Jerman 2019.

Selain I-Pace, pasaran Malaysia juga bakal menerima model facelift bagi SUV F-Pace dan XF sedan, sementara untuk jenama Land Rover piula, Range Rover generasi kelima dijangka akan diperkenalkan di sini. Tahun hadapan, Land Rover Defender L663 versi jarak roda pendek pula diperkenalkan selepas versi jarak roda panjang diperkenalkan pada minggu lalu. Manakala penjana kuasa diesel pula akan diperkenalkan di pasaran tempatan bagi versi Defender 90.

GALERI: Jaguar I-Pace 2021

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required