Jaguar Land Rover Malaysia perkukuh operasi; Range Rover baru, Defender 90 dan EV I-Pace bakal dilancar

Jaguar Land Rover Malaysia perkukuh operasi; Range Rover baru, Defender 90 dan EV I-Pace bakal dilancar

Jaguar Land Rover (Malaysia) Sdn Bhd (JLRM), yang merupakan sebuah syarikat usaha sama Sime Darby Motors dan Sisma Auto telah membuat pengumuman akan memperkukuhkan lagi perniagaan sebagai pengimport dan pengedar rasmi kenderaan Jaguar dan Land Rover di Malaysia.

Melaluinya, semua aset dan pekerja akan dipindahkan ke pusat operasi utama di Ara Damansara, Selangor, yang mempunyai keluasan 167,586 kaki persegi. Selain pameran kenderaan baru, pusat operasi yang telah diiktiraf sebagai 4S Jaguar Land Rover terbesar di Asia Tenggara ini juga menyediakan lebih banyak khidmat untuk pelanggan, termasuk pilihan kenderaan terpakai yang diperakui.

“Gabungan ini bakal menjadi langkah yang positif ke arah pengendalian kecekapan yang lebih baik dan peningkatan perkhidmatan premium yang akan menjamin peningkatan jangka masa panjang syarikat. Langkah penggabungan ini akan memanfaatkan pengalaman luas dan kepakaran yang kami kumpulkan selama beberapa dekad ini. Ia juga bagi mengukuhkan pelaksanaan proses dan memberikan nilai yang lebih tinggi kepada pelanggan kami,” kata pengarah urusan JLRM, Syed Ahmad Muzri Syed Faiz.

Beliau turut menambah bahawa syarikat mempunyai perancangan untuk melabur lebih banyak bahagian berkaitan teknologi serta penyelesaian digital demi meningkatkan kapasiti servis serta perkhidmatan berkualiti tinggi kepada pelanggan.

Untuk bahagian servis selepas jualan, kedua-dua jenama akan menerima pelaburan berterusan daripada JLRM, termasuk latihan untuk meningkatkan jumlah juruteknik Master Level 4 dan juruteknik Teknologi Kenderaan Elektrik bertauliah untuk bagi memastikan para pelanggan mendapat perkhidmatan yang terbaik untuk kenderaan mereka.

Dalam siaran akhbar yang disiarkan, beberapa model baru juga kini dalam perancangan untuk pelancaran di Malaysia, termasuk Jaguar F-Pace, Jaguar XF, Jaguar I-Pace, Land Rover Defender 90 dan Range Rover serba baharu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required