Tiket bas PRU15 – Easybook, redBus tawar diskaun

Jika anda merancang pulang ke kampung halaman untuk mengundi dalam Pilihanraya ke-15 (PRU15), seeloknya anda merancang perjalanan anda sekarang. Sebelum ini banyak laporan akhbar menyatakan bahawa tiket bagi pengangkutan awam iaitu bas, tren dan kapal terbang dinaikkan kadar tambangnya berdasarkan permintaan yang menggalakkan. Namun apabila Kementerian Pengangkutan menggesa supaya pengendali pengangkutan awam mengenakan kadar tambang berpatutan, barulah harga tiket yang munasabah dikenakan.

Selain itu terdapat beberapa syarikat penerbangan termasuk MAS, dan Firefly memberikan diskaun tambang, namun jika anda memilih untuk menaiki bas ekspres, ada juga syarikat yang menawarkan diskaun bagi kadar tambang, ini termasuklah Easybook dan redBus

Bagi yang membeli tiket bas menerusi aplikasi Easybook, ia menawarkan diskaun tiket sehingga 15% dengan kod promo EB15OFF. Tempoh tempahan sudah pun bermula sehingga 22 November 2022, dan perjalanan antara 16-22 November.

Manakala Billion Stars Express pula menawarkan diskaun sebanyak 30% juga menerusi Easybook dengan kod promo EBBS30. Syarikat bas ini menyediakan perjalanan ke Pulau Pinang, KL, Melaka, Perak, Johor, Negeri Sembilan dan banyak lagi. Tempoh tempahan juga telah pun bermula sehingga 22 November, untuk perjalanan mulai sekarang hingga 30 November 2022.

redBus juga menawarkan diskaun untuk tiket bas sehingga 50% dengan kod promo JOMUNDI dan tket bas dijual pada harga bermula RM5. Sudah tidak banyak lagi masa yang tinggal, jadi jika anda mahu pulang ke kampung untuk mengundi, sila beli tiket bas secepat mungkin. Semua diskaun yang disebutkan ini adalah menerusi platform dalam talian.

Jika anda yang berada di sekitar Lembah Klang dan ingin menaiki bas percuma untuk pulang ke kampung, boleh juga sertai program yang dilaksanakan oleh KLSCAH Civil Rights Committee, Sayangi Kinrara dan SKLHA Youth, yang menawarkan tiket percuma dari Puchong ke Johor, Pantai Timur, Ipoh-Taiping dan Pulau Pinang-Kedah. Bas akan bergerak pada malam sebelum hari PRU15.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required