Dua lorong di Lebuhraya PLUS di Pulau Pinang bakal ditutup secara berasingan pada minggu hadapan

Untuk pengguna Lebuhraya Utara-Selatan di Pulau Pinang, PLUS telah mengumumkan bahawa dua lorong bakal ditutup secara berasingan minggu hadapan dan ia mungkin bakal menambahkan kesesakan trafik.

Penutupan pertama membabitkan lorong kiri di Line N (CH 0.4 – CH 0.7) bagi kerja-kerja pembinaan di persimpangan Bayan Lepas – Georgetown oleh IJM Corporation Berhad. Tarikh penjadualan kerja-kerja pembinaan tersebut bermula pada 6 Jun (Selasa) sehingga 10 Jun 2023 (Sabtu), mulai jam 10 pagi hingga 4 petang setiap hari.

Justeru, pengguna lebuh raya bagi laluan tersebut dinasihatkan supaya merancang perjalanan mereka susulan penutupan lorong kiri di antara CH 0.4 hingga CH 0.7 (arah Georgetown) sepanjang tempoh tersebut.

Manakala penutupan lorong kanan dan lencongan laluan kenderaan akan diaktifkan di KM138.50 – KM139.30 (arah selatan) dari laluan Sungai Dua ke Juru bagi kerja-kerja penambahbaikan turapan jalan bermula 9 Jun (Jumaat) hingga 10 Jun 2023 (Sabtu), dari jam 8 malam hingga 10 pagi.

Pada masa yang sama, pengguna lebuh raya juga dinasihatkan supaya mematuhi semua papantanda trafik serta arahan yang dikeluarkan oleh pihak PLUS dari masa ke masa ketika melalui kawasan kerja terbabit.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required