Hankook Ventus Prime 4 kini mula dijual di Malaysia

Hankook Ventus Prime 4 kini mula dijual di Malaysia

Bersekali dengan pengenalan tayar khusus EV iON evo minggu lalu, Hankook Tire Malaysia turut memperkenalkan tayar Ventus Prime 4 bagi kenderaan biasa untuk pasaran tempatan.

Ia merupakan lanjutan daripada barisan tayar prestasi Ventus (sama seperti Potenza untuk Bridgestone dan Pilot Sport untuk Michelin), Prime 4 ini disifatkan sebagai sebuah tayar yang mempertemukan prestasi, keselamatan, keselesaan dan ketahanan. Dalam barisan tayar jenama itu di sini, ia diposisikan di bawah tayar Hankook Ventus S1 evo 3.

Hankook menyifatkan kompaun bunga bagi Ventus Prime 4 ini menggunakan kandungan silika yang berkualiti tinggi yang diperkaya, dengan proses vulcanised dalam suhu rendah dijalankan dalam tempoh dua kali lebih lama berbanding tayar biasa. Ini membolehkan pengadunan antar dua molekul, menghasilkan ketahanan dan rintangan golekan blok coraknya yang lebih baik dan susah haus.

Hankook Ventus Prime 4 kini mula dijual di Malaysia

Sebagai tambahan, corak bunga dan bentuknya bagi Ventus Prime 4 telah dioptimumkan untuk mencapai tahap kawasan sentuhan yang tepat. Sturktur berganda bagi pengeras gentian yang digunakan untuk pembangunan Ventus Prime 4 memastikan daya tahannya. Ia juga disertakan dengan tali tanpa sambungan yang diperkukuh untuk memberikan kekuatan yang ideal dan untuk menyerap gegaran luaran yang besar.

Untuk pengurangan bunyi, Hankook memanfaatkan binaan dinding dengan alunan kebisingan yang rendah. Resonans alun dan corak kebisingan dipecahkan dengan menghadirkan sturktur berbentuk bergigi. Juga, dengan menambah jumlah pitch (80, lebih 10 berbanding Ventus Prime 3), kesan dari permukaan jalan akan dikurangkan, memberikan keadaan yang lebih selesa.

Hankook Ventus Prime 4 kini mula dijual di Malaysia

Dibandingkan dengan model lamanya, Ventus Prime 4 memberikan lebih ketahanan sekitar 20% dan dalam masa yang sama mampu mencapai pengendalian, keselesaan dan rintangan golekan yang lebih baik, ujar Pengarah Urusan, Hankook Tire Malaysia, Oh Hyun Nam.

“Dengan Ventus Prime 4 untuk kenderaan dengan enjin biasa, kami mensasarkan untuk menawarkan siri tayar Ventus Prime yang telah mendapat pengiktirafan ini kepada pelanggan, tentunya dengan penambahbaikan. Ini diberikan tanpa berkompromi dengan kriteria yang menjadikan siri tayar berkenaan pilihan ramai,” tambahnya.

Dengan penambahbaikan dari aspek ketahanan, lebih senyap dan kecekapan brek di permukaan basah, ia menjadi tumpuan utama kelebihan Ventus Prime 4. Tayar ini kini mula dijual melalui pengedar Hankook dengan saiz dari 15 inci hingga 19 inci, termasuk untuk SUV.

Harga Hankook Ventus 4 Prime:

Hankook Ventus Prime 4 (16″) – dari RM232.29
Hankook Ventus Prime 4 (17″) – dari RM299.60
Hankook Ventus Prime 4 (18″) – dari RM419.43
Hankook Ventus Prime 4 (19″) – dari RM595.08

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required