Honda NSX 1991 untuk dijual, tapi hanya guna Bitcoin

Ada sesuatu yang agak menarik muncul dalam laman Facebook Vintage/Classic Cars Malaysia-Singapore ketika ini. Memang, ada waktu kereta-kereta klasik dan rare akan bermunculan dan diiklankan untuk dijual, tetapi perlukan kesabaran dan usaha lebih untuk mencari unit yang berada dalam keadaan yang cukup baik dan berbaloi dari segi nilainya.

Dalam iklan yang dimaksudkan ini, ada sebuah Honda NSX 1991 diiklankan untuk dijual. Daripada senarai modifikasi yang disertakan, nampak cukup menarik dan meyakinkan dengan banyak alat ganti tulen dan prestasi yang telah berjaya dicari dan digunakan untuk unit terbabit. Tiada harga jualan yang disebut, tetapi pengiklan mendakwa sekitar RM180k telah dibelanjakan dalam tempoh lima tahun terakhir untuk membolehkan Honda NSX berkenaan berada dalam keadaannya yang sekarang ini.

Honda NSX 1991 untuk dijual, tapi hanya guna Bitcoin

Tetapi, ada seperkara lagi yang tak kalah menarik dan jarang-jarang berlaku — transaksi jual-beli ini hanya ingin dilakukan dalam matawang elektronik Bitcoin atau Ehtereum yang setara. Sekurang-kurangnya itulah apa yang diiklankan. Maka, kepada anda yang mungkin aktif dan mempunyai simpanan dalam Bitcoin/Ethereum, inilah masanya untuk mendapatkan kereta idaman ini, kerana ini akan mengurangkan lagi persaingan dalam kalangan peminat yang hanya ada simpanan matawang konvensional.

Beberapa perincian yang unik pada Honda NSX ini ialah ia menggunakan cat badan warna Red Rosso, dan yang paling menarik, nombor plat khasnya adalah turutan NSX terbalik (X217). Rim pula menggunakan unit dengan spesifikasi NSX Rays TE37 – 17″ x8.0J (+38), 18″ x10.0J (+35), dan beberapa kelengkapan dan aksesori prestasi dari NSX Type R.

Ramai yang berminat? Kalau betul, anda kena pastikan ada matawang Bitcoin atau Ethereum yang setara sebelum boleh melamar kereta ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required