Mitsubishi Xpander masih MPV bukan nasional paling laris di Malaysia untuk tahun kewangan 2023

Mitsubishi Xpander masih MPV bukan nasional paling laris di Malaysia untuk tahun kewangan 2023

Mitsubishi Motors Malaysia (MMM) hari ini mengumumkan bahawa MPV segmen-B jenama tersebut iaitu Xpander masih lagi mengekalkan status sebagai MPV paling laris di Malaysia untuk tahun fiskal 2023, dengan terjual sebanyak 11,384 unit dari April 2023 hingga Mac 2024.

“Kami sangat teruja untuk menyaksikan penguasaan berterusan Xpander di Malaysia. Pencapaian ini adalah bukti komitmen kami untuk memberikan kenderaan berkualiti tinggi yang sesuai dengan keperluan dan keutamaan pelanggan Malaysia. Tempat No. 1 juga menyerlahkan bahawa Xpander adalah pilihan utama dalam kalangan keluarga Malaysia yang mencari MPV serba boleh,” kata CEO MMM, Shinya Ikeda.

Xpander sedia ada sudahpun ditawarkan pada pasaran Malaysia sejak Disember 2020. MPV dengan kebolehan seperti SUV ini menampilkan bentangan tujuh tempat duduk, dijana oleh enjin 4A91 1.5 liter MIVEC berkuasa 105 PS dan tork maksima 141 Nm, digandingkan dengan kotak gear automatik empat-kelajuan bagi memacu roda hadapan.

Mitsubishi Xpander masih MPV bukan nasional paling laris di Malaysia untuk tahun kewangan 2023

Ia ditawarkan terus dalam versi pemasangan tempatan (CKD) menerusi kilang pemasangan yang terletak di Pekan Pahang, dan kini ia dijual pada harga atas jalan tanta insuran RM100,980.

Dalam kenyataan yang sama, MMM turut mengumumkan bahawa sebanyak 8,636 unit trak pikap Triton berjaya dijual dalam tempoh tahun fiskal yang sama. Ini membolehkan Triton menjadi trak pikap kedua terlaris di Malaysia untuk tahun kewangan 2023.

“Mitsubishi Motors Malaysia ialah tiga jenama bukan nasional teratas Malaysia. Menjelang tahun 2024, Mitsubishi Motors sentiasa memulakan perubahan ke arah yang lebih baik dan pengalaman pemilikan dengan standard tertinggi. Kami teruja untuk terus maju dan menghargai semua pelanggan kami atas sokongan setia mereka terhadap jenama Mitsubishi,” tambah Ikeda.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required