John Cena jual Honda Civic Type R FK8, beli Civic Type R FL5 baru lepas ‘jatuh cinta’ di bilik pameran

John Cena jual Honda Civic Type R FK8, beli Civic Type R FL5 baru lepas ‘jatuh cinta’ di bilik pameran

Bintang gusti WWE, John Cena tahun lalu mendedahkan bahawa beliau memilih Honda Civic Type R FK8 sebagai kenderaan hariannya, berbanding supercar atau kereta sport lain yang lebih mahal. Namun dalam satu ciapan yang dibuat menerusi akaun rasmi laman media sosial X, Cena menyatakan bahawa beliau baru sahaja membeli model generasi baharu Civic Type R iaitu FL5, dan FK8 miliknya sebelum ini telah diletakkan di pengedar Honda untuk dijual!

“Hari yang sungguh tak disangka! Saya bawa Civic Type R ’21 untuk servis dan nampak Honda Type R ’24 baru dan terus jatuh cinta! Terima kasih untuk kenalan di Wesley Chapel Honda (Pengedar Honda di Tampa, Florida) untuk semua pertolongan dan lebih lagi kuasa kuda! Untuk yang bertanya…ya Civic Boost Blue ’21 saya ada di sana dan sedang mencari pemilik baharu,” kata Cena dalam ciapan tersebut.

John Cena antara pelakon yang baharu menyertai saga filem Fast & Furious, diberikan watak sebagai adik kepada Dominic Toretto iaitu Jakob Toretto. Seperti pelakon-pelakon lain dalam filem berkenaan yang kebanyakkannya memang ‘kaki kereta’, John Cena juga sama.

Cena mendedahkan kenderaan hariannya dalam dalam siaran bersama podcast Whiskey Ginger tahun lalu. Menurutnya, atas pelbagai faktor beliau lebih selesa memandu Honda Civic Type R FK8 setiap hari walaupun mampu untuk membeli kereta yang lebih mahal.

“Ia ada teknologi, ia (transmisi) manual, boleh diharap, dan sangat stabil,” kata Cena. “Dude, ia model 2020, dan ia ada pedal ketiga (klac), dan pada kelajuan 145 batu sejam (233 km/j) ia masih stabil. Ia ada tempat duduk di belakang, saya boleh benar-benar bawa orang,” kata Cena.

Menurutnya lagi, semua ini tak dapat dibuat oleh supercar seperti Lamborghini Countach. “Klacnya keras, amat sukar untuk memastikan ia dalam keadaan baik, ia sentiasa berada di bengkel, sentiasa ada cecair yang bocor di sana-sini. Jadi jika saya perlukan kereta untuk bergerak sejauh sekitar 10 batu (17 km), ia tentunya Civic,” jelas Cena.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required