Mercedes-Benz GLB200 2024 di Malaysia – galeri penuh SUV 7-tempat duduk; 1.33L turbo; dari RM291k

Mercedes-Benz GLB200 2024 di Malaysia – galeri penuh SUV 7-tempat duduk; 1.33L turbo; dari RM291k

Susulan dengan pelancaran Mercedes-Benz GLB X247 facelift beberapa hari lalu, kini kami membawakan pula galeri penuh SUV yang dipertingkatkan ini dengan varian GLB200 Progressive. Ditawarkan pada atas jalan M290,888 tanpa insurans, GLB200 ini merupakan varian asas bari barisan GLB, dengan GLB250 4Matic AMG Line sebagai varian tertinggi yang berharga RM341,888.

Semakan penggayaan bagi GLB termasuklah bampar hadapan yang direka semula, lampu utama LED High Performance baharu dengan Adaptive Highbeam Assist serta grafik lampu belakang baharu. Ciri spesifik untuk GLB200 adalah gril radiator dengan empat kepingan mendatar, dengan pakej penggayaan Progressive Line dan roda aloi-ringan lima-jejari-berkembar 18-inci. Kesemua varian GLB didatangkan dengan Night Package secara standard, bersama kemasan hitam berkilat untuk luaran.

Di dalamnya, keadaan kabin kebanyakannya adalah sama sahaja, dengan peningkatan yang dibuat tidak begitu ketara. Ia menerima roda stereng sport pelbagai fungsi baharu, yang dibalut dengan kulit pada GLB 200 manakala GLB 250 menerima balutan kulit Nappa. Jumlah soket USB-C juga ditambah dan kini mempunyai kuasa mengecas yang lebih tinggi.

Tetapan skrin digital 10.25 inci berkembar masih dikekalkan, tetapi sistem Mercedes-Benz User Experience (MBUX) telah dinaik taraf kepada generasi NTG7 terkini, memberikan antaranya tema paparan baru, sambungan Apple CarPlay dan Android Auto tanpa wayar serta Intelligent Voice Assistant yang lebih berkemampuan.

Kemasan dalaman GLB200 juga diberikan elemen Star Pattern, tempat duduk balutan kulit upholstery Artico, tempat duduk hadapan larasan kuasa dengan fungsi memori, kawalan suhu dwi-zon Thermotronic (dengan corong di belakang), pencahayaan ambien 64-warna dan pad pengecas tanpa wayar. Kedua-dua varian GLB buat masa ini didatangkan dengan versi tiga barisan tempat duduk, dengan barisan kedua boleh dilipat dan dibaring dengan 40:20:40, sementara 50:50 untuk barisan ketiga.

Risalah spesifikasi Mercedes-Benz GLB200 Progressive Line facelift 2024 (atas), GLB250 4Matic AMG Line (bawah) – Klik untuk besarkan

Di bawah bonetnya, GLB200 masih terus dijanakan oleh enjin 1.33 liter pengecas turbo empat-silinder sebaris petrol. Dengan unit M282 ini, pacuannya disalurkan ke roda hadapan menerusi transmisi dwi-klac basah tujuh-kelajuan 7G-DCT, bersama hamburan kuasa sehingga 163 PS (161 hp atau 120 kW) dan tork 270 Nm (lebih 20 Nm berbanding sebelum ini). Dengan penjana kuasa tersebut, varian ini mampu dipecut dari 0-100 km/j dalam 9.3 saat dengan kelajuan maksimum mampu dicapai pada 207 km/j.

Bagi sistem bantuan pemanduan dan keselamatan, ia diberikan Parking Package dengan kamera undur,
Active Paring Assist, Blind Spot Assist, Exit Warning Assist dan Active Brake Assist. Lain-lain ciri termasuk Easy-Pack tailgate, Keyless-Go, Hands-Free Access, pelindung kenderaan Guard 360 dan sistem pemantauan tekanan tayar.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required