Caltex Delo 400 MGX SAE 15W-40 kini di Malaysia

Chevron_1

Chevron Malaysia telah melancarkan minyak pelincir bagi enjin diesel premium baharu iaitu Caltex Delo 400 MGX SAE 15W-40. Minyak ini ditawarkan dengan teknologi ISOSYN yang memberi perlindungan terbaik kepada kenderaan dalam keadaan bahan api diesel dengan sulfur rendah dan tinggi.

Minyak enjin tugas berat ini mampu membantu meningkatkan prestasi bagi enjin diesel lama dan baharu dengan tahap sulfur antara 15 dan 5,000ppm. “Pengenalan Caltex Delo 400 MGX SAE 15W-40 dalam pasaran tempatan antara bukti komitmen dan matlamat kami untuk memberikan para pelanggan produk yang berkualiti, bukan setakat meningkatkan prestasi kenderaan, malahan mampu mengurangkan kos operasi,” ujar Lennard Kwek, Pengurus Pemasaran Asia Pasifik, Chevron Lubricants.

Pengenalan minyak pelincir terbaharu ini adalah mematuhi spesifikasi terkini yang ditetapkan oleh American Petroleum Institute (API) dan mendapat kelulusan Pengeluar Peralatan Tulen (OEM) Eropah. Malahan ia turut menawarkan prestasi seumpama pelincir sintetik yang dijual pada kos produk mineral.

Chevron turut berkata, minyak pelincir ini juga mampu melindungi dan mengawal enapcemar untuk meningkatkan jangka hayat enjin serta membantu mengurangkan penggunaan bahan api.

Caltex Delo 400 MGX SAE 15W-40 kini sudah pun berada di pasaran tempatan dengan harga yang disarankan iaitu RM9.50 bagi setiap liter.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required