MINI Countryman Park Lane – hanya 88 unit, RM254k

2016-mini-countryman-park-lane-malaysia-price-001

MINI Malaysia telah memperkenalkan edisi istimewa bagi model Countryman. MINI Countryman Park Lane, tampil dengan jaluran ala jentera lumba, dijual pada harga bermula RM253,888 dan hanya terhad sebanyak 88 unit di Malaysia sahaja.

Diperkenalkan di peringkat global di Geneva Motor Show 2015 lalu, MINI Countryman Park Lane ini turut didatangkan dengan gaya yang dipertingkatkan berbanding dengan varian standard bagi Countryman Cooper S yang berharga RM243,888.

Antara peningkatan gaya yang ditampilkan ialah padanan warna Earl Grey bagi kerangka luarannya, digabungkan dengan kekemasan Oak Red pada bahagian bumbung, perumah cermin sisi dan jaluran ala perlumbaan. Manakala rim aloi Turbo Fan Dark Grey bersaiz 18-inci turut menyerlahkan lagi gaya sporty jentera ini. Malah ia juga dilengkapi dengan pakej MINI ALL4 Exterior termasuk elemen badan berwarna perak pada bahagian hadapan dan belakang serta side sill.

Sebagai tambahan, bahagian kabin juga didatangkan dengan logo eksklusif “Park Lane” termasuk pada bahagian kokpit. Manakala kekemasan Oxide Silver pula terbentang pada bahagian kokpit dan bingkai pintu, sementara Cross Stripe Grey pula digunakan untuk sisi di sekeliling konsol tengah. Kesemua ini merupakan barangan eksklusif bagi Countryman Park Lane. Ia juga didatangkan bersama Carbon Black pada bahagian pintu dan konsol tengah.

Seperti sebelum ini, MINI Countryman ini turut dilengkapi dengan pakej Pencahayaan Sekeliling dan sistem hiburan MINI Visual Boost dengan skrin paparan LCD 6.5-inci. Ia turut menawarkan navigasi MINI Streetwise, Sport Instruments, Force Meter dan aplikasi MINI Vital Statistics.

Countryman Park Lane ini dijanakan oleh enjin 1.6 liter empat-silinder MINI TwinPower turbo yang mampu menghamburkan kuasa sehingga 190 hp dan tork 240 Nm yang mampu dipertingkatkan sehingga 260 Nm. Jentera ini mampu dipacu dari 0-100 km/j dalam hanya 7.8 saat dan kelajuan maksimum pula 212 km/j. MINI mendakwa ia menggunakan bahan api sekitar 7.5 liter per 100 km.

Untuk pengetahuan anda, Countryman Park Lane mendapat nama dari pinggir bandar UK di mana terletaknya bilik pameran MINI yang paling terkenal. Countryman merupakan model ketiga yang diberikan gelaran Park Lane.

Setiap pembelian Countryman Park Lane ini akan didatangkan dengan waranti empat tahun tanpa had perbatuan dengan pakej Servis Berjadual Percuma.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

  • Tahniah paultan.org dan Puan Izwaashura. Great addition to the already great platform.Saya akan menyokong sepenuhnya dan promote to my group.
    All the best ya!!

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required