Petronas akan terus taja pasukan F1 dengan Mercedes

2016 Mercedes AMG Petronas F1 W08 - 8

Semalam Petronas telah mengumumkan untung sebelum cukainya yang susut 53% kepada RM36.68 bilion bagi tahun kewangan yang berakhir pada 31 Dis, 2015 berbanding RM77.69 bilion yang dicatatkan pada tahun kewangan 2014.

Walau bagaimana pun, Petronas turut menguumkan akan terus terlibat dengan perlumbaan Formula Satu (F1) walaupun ada perancangan untuk mengurangkan perbelanjaan modalnya berikutan harga rendah minyak mentah, memetik laporan Bernama.

Presiden dan CEO Petronas, Datuk Wan Zulkiflee Wan Ariffin berkata, “F1 adalah antara inisiatif penjenamaan kami. Berdasarkan perlumbaan musim lepas, kami mendapat pendedahan yang tinggi berbanding syarikat minyak lain.

“Kami masih ada perjanjian dengan pasukan AMG Mercedes sehingga 2017. Komitmen itu masih kekal dan tiada perubahan dalam strategi.”

Untuk rekod, Petronas telah menaja pasukan Mercedes sejak tahun 2009 lagi. Sebelum ini, Petronas juga bertindak sebagai penaja bagi pasukan F1 Sauber pada 1995.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required