Uber mungkin sediakan bayaran alternatif secara tunai

uber-x-car_BM

Pelanggan Uber mungkin boleh membayar perkhidmatan tersebut secara tunai, sebagai sistem bayaran alternatif yang sedang dipertimbangkan oleh syarikat terbabit.

Jika dilaksanakan, ia berpotensi ‘mengambil’ penumpang yang sebelum ini lebih banyak menggunakan perkhidmatan teksi mahu pun pesaing Uber sendiri iaitu Grab, laporan The Star.

Setakat ini, Uber hanya menawarkan pembayaran menerusi kad kredit untuk perkhidmatannya.

Menurut Ketua Komunikasi Uber Asia Selatan, Karun Arya, syarikatnya memahami bahawa Malaysia antara salah satu pasaran yang menggunakan wang tunai sebagai kaedah pembayaran utama. Justeru, adalah relevan jika Uber menawarkan sistem bayaran tunai secara alternatif untuk perkhidmatan di sini. Walau bagaimana pun, beliau tidak mengesahkan adakah perkara ini akan dilaksanakan.

Perkhidmatan Uber dilihat lebih murah berbanding caj tambang yang dikenakan oleh syarikat teksi, apatah lagi pada Januari lalu Uber turut mengumumkan struktur harga baharu yang menyaksikan penurunan kadar tambangnya.

Di bawah struktur harga baharudi Kuala Lumpur, tambang asas/minimum adalah 95 sen (berbanding RM2 sebelum ini), manakala tarif selepas mula bergerak ialah 25 sen per minit (sebelum ini 35 sen) atau 60 sen bagi setiap kilometer (sebelum ini 70 sen per km).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required