Petron Blaze RON 100 Euro 4M kini RM2.60/liter

PETRON-RON100-IMG_1021

Petron Blaze 100 Euro 4M, bahan api RON 100 yang baru diperkenalkan di Malaysia pada Januari lalu telah mengalami penstrukturan harga. Di mana bahan api premium ini kini berharga RM2.60 per liter, turun 20 sen berbanding sebelum ini. Ia berbeza 65 sen daripada RON 97 (RM1.95/liter pada Mac 2016).

Tidak seperti RON 95, RON 97 dan diesel, harga Petron RON 100 ini tidak diaturkan, dan perubahan harganya (jika ada) tidak semestinya akan berlaku pada 1 haribulan pada setiap bulan. Ini merupakan perubahan harga pertama buatnya sejak ia diperkenalkan bagi pasaran tempatan. Sebelum ini, ia 55 sen lebih mahal berbanding RON 97 (RM2.25 pada Januari 2016).

Buat setakat ini, Petron Blaze 100 boleh didapati di lapan stesen di Lembah Klang dan Johor:

Lembah Klang

Petron Jalan Maarof
Petron Tol Sg. Besi Arah Selatan
Petron Taman Tun Dr. Ismail
Petron Kesas Arah Barat
Petron Batu 3 Lebuhraya Persekutuan
Petron Damansara Kayu Ara

Johor

Petron Tol Skudai Arah Utara
Petron Linkedua Arah Selatan

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required