Mazda CX-3 kini ditawarkan dengan Ceramic Metallic, Dynamic Blue Mica di M’sia – unit terhad, harga sama

cx-3_design_color_img8.ts_.1510010605590570-e1459769064953

Nampak gayanya bulan ini Mazda cukup aktif memperkenalkan warna baharu bagi modelnya di Malaysia slepas mendedagkan warna baharu bagi Mazda 2, malah Mazda Sungai Besi telah memuat entri di laman Facebook bahawa Mazda CX-3 juga menerima beberapa warna baharu. Dan berita ini telah disahkan oleh Bermaz sendiri.

Warna baharu yang ditawarkan ini ialah Ceramic Metallic iaitu putih terang dan juga Dynamic Blue Mica, biru yang penuh menawan, menyertai pilihan warna sedia ada termasuk Soul Red Metallic, Crystal White Pearl Mica, Jet Black Mica, Meteor Grey Mica dan Deep Crystal Blue Mica. Dengan itu, semua warna yang ada makin lengkap seperti mana pasaran lain, cuma warna Titanium Flash Mica belum masuk senarai.

Apa pun, seperti Mazda 2, warna baharu bagi CX-3 ini hanya boleh didapati dalam unit yang terhad, kerana Bermaz masih menguji permintaan pasaran iaitu mengikut cita rasa rakyat Malaysia. Jika ia mempunyai permintaan yang tinggi, Bermaz akan membawakan lebih banyak stok untuk warna tersebut.

Walau bagaimana pun, semua spesifikasi dan elemen masih kekal tidak berubah. Bagi CX-3 2.0L SkyActiv-G, ia masih dilengkapi dengan lampu utama LED adaptif larasan-sendiri, lampu kabus LED, lampu belakang LED dan rim aloi dua-tona 18-inci.

cx-3_design_color_img.ts_.1510010605586500-e1459769112226

Selain itu, ia tetap menampilkan kemasukan tanpa kunci, butang penghidup enjin, enjin automatik ‘start-stop’, i-stop, bilah pengilap cermin auto, bumbung matahari, sistem hiburan MZD Connect dengan skrin sesentuh 7.0-inci, kamera undur, pedal penukar gear dan suis pemilihan pemanduan dengan mod Sport. Kit keselamatan termasuk enam beg udara, Kawalan Kestabilan Dinamik (DSC), kawalan cengkaman dan ABS dengan EBD dan bantuan brek.

Ia dijanakan dengan enjin petrol 2.0 liter SkyAvtic-G dengan output sehingga 154 hp pada 6,000 rpm dan tork 204 Nm pada 2,800 rpm. Pacuannya disalurkan ke roda hadapan menerusi kotak gear automatik SkyActiv-Drive enam-kelajuan.

Harga tidak berubah untuk dua warna ini, masih kekal RM131,218 (atas jalan tanpa insurans). Termasuk dengan waranti tiga tahun dengan tanpa had perbatuan serta pakej servis percuma tiga tahun/60,000 km. Mahu tahu bagaimana prestasi Mazda CX-3 inI? Baca ulasan penuh di sini.

GALERI: Mazda CX-3 dengan warna Soul Red Metallic

GALERI: Mazda CX-3 dengan warna Crystal White Pearl Mica

GALERI: Mazda CX-3 dengan warna Jet Black Mica

GALERI: Mazda CX-3 dengan warna Meteor Grey Mica

GALERI: Mazda CX-3 dengan warna Deep Crystal Blue Mica

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required