Mazda 2 kini hadir dengan empat warna tambahan


Smokey Rose (kiri) dan Dynamic Blue (kanan)

Mazda 2 2016 baru sahaja diperkenalkan di Malaysia di mana kereta segmen-B tersebut (hadir dalam versi sedan hatchback) dilengkapi dengan lampu hadapan LED dan juga lampu nyalaan siang LED baharu. Sebelum ini warna yang ditawarkan hanyalah empat, tetapi kini telah ditambah lagi empat dengan jumlah keseluruhan opsyen warna sekarang adalah lapan.

Empat warna tambahan tersebut ialah Smokey Rose, Deep Crystal Blue, Dynamic Blue dan Black Mica menyertai Snowflake White Pearl, Aluminium Metallic, Metropolitan Grey dan warna signatur jenama itu, Soul Red di dalam senarai warna pilihan Mazda 2.

Sebahagian warna pilihan baharu ini telah pun mempunyai stok tetapi dalam jumlah yang terhad dan selebihnya akan hadir dalam masa yang terdekat. Tiada harga tambahan untuk kesemua pilihan warna ini di mana Mazda 2 kini dijual pada harga RM90,766.30 (atas jalan tanpa insuran), kecuali untuk warna Soul Red yang memerlukan pembeli membayar lebih RM530 untuk warna tersebut.

Selain dari pilihan warna baharu, tiada perubahan lain ditampilkan Mazda 2 ini. Ia masih dikuasakan dengan enjin 1.5 liter SkyActiv-G empat-silinder pancitan bahan api terus dengan sistem I-Stop, menghasilkan 114 hp pada takat 6,000 rpm dan tork maksima 148 Nm pada takat 4,000 rpm. Ia dipadankan dengan kotak gear automatik enam-kelajuan SkyActiv- Drive memacu roda hadapan.


Black Mica (kiri) dan Deep Crystal Blue (kanan)

Bahagian dalaman masih lagi dibekalkan dengan tempat duduk kulit larasan manual, penghawa dingin zon tunggal automatik, penukar gear, dan paparan head-up. Sistem MZD Connect menampilkan paparan skrin sesentuh tujuh-inci dihubungkan dengan suis kawalan Commander Control dan enam unit pembesar suara didatangkan standard sebagai sistem infotainmen Mazda 2. Sistem tersebut juga boleh ditingkat taraf dengan fungsi navigasi sebagai opsyen dengan bayaran RM1,270.

Imej yang disiarkan ini hanyalah untuk tujuan illustrasi sahaja, oleh itu abaikan plat nama Demio berkenaan dan juga ‘misai’ tanpa warna badan pada gril hadapan tersebut (model pasaran Malaysia dilengkapi dengan ‘misai’ yang dicat dengan warna badan). Kami akan cuba untuk mendapatkan gambar sebenar empat model dengan warna baharu ini pada masa akan datang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 

Comments

  • Harga 90k dengan saiz yg kecik.
    dan bukan spec racing type mcm swift sport.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required