Renault Sport bakal dedahkan Clio RS istimewa yang lebih agresif di GP Monaco hujung minggu ini

Special-Clio-RS-Monaco-GP_BM

Renault Sport akan mendedahkan Clio RS “versi istimewa” pada Grand Prix Monaco hujung minggu ini. Kereta tersebut adalah untuk meraikan ulang tahun ke-40 Renault Sport dan kemunculan semula Renault sebagai sebuah pasukan Formula 1, menurut syarikat tersebut.

“Kami berjaya melengkapkan projek sebuah ‘kereta gila’. Ia adalah hasil usahasama dengan Renault Sport Cars dan pasukan perlumbaan Renault Sport. Clio RS ini diperhalusi oleh kepakaran dari jurutera Renault Sport dalam masa yang sama meneroka ruang pada masa hadapan,” kata Patrice Ratti, Pengarah Urusan Renault Sport Cars.

Tambahan pada gambar rasmi yang dipaparkan di atas, beberapa imej yang tersiar bersama dalam hebahan atas talian turut disertakan sekali di bawah.

Gambar tersebut menunjukkan sebuah Clio RS berwarna kuning signatur Renault Sport diberikan kit badan yang lebih agresif (ruang roda yang lebih lebar, sayap belakang yang lebih besar dan motif bendera RS pada bampar hadapan) berbanding Clio RS 220 Trophy yang merupakan model terpantas dalam barisan Clio RS – mencatatkan masa sepusingan terpantas dilitar ‘The Green Hell‘ Nurburgring 8:32.

GALERI: Renault Clio RS 220 Trophy

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required