Kutipan tol di LPT2 ditangguhkan sehingga Aidilfitri

LPT2_PTBM

Mengambil kira kepentingan masyarakat terutamanya yang bakal pulang ke kampung halaman masing-masing menjelang hari lebaran tidak lama lagi, Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM) bersetuju untuk menangguhkan kutipan tol di Lebuhraya Pantai Timur 2 (LPT2) yang sepatutnya bermula Jun ini.

“Penangguhan itu akan berkuat kuasa sehingga Hari Raya Aidilfitri ini,” ujar Pengerusi Jawatankuasa Infrastruktur dan Kemudahan Awam, Tenaga dan Teknologi Hijau Negeri, Rosli Othman, menerusi laporan Astro Awani.

Katanya lagi, kerajaan negeri Terengganu telah memohon penangguhan tersebut bagi meringankan beban rakyat dan memberi peluang kepada pengguna untuk menikmati tol percuma dalam tempoh berkenaan.

Malah ia juga dianggap sebagai hadiah kepada rakyat Terengganu serta Kelantan yang ingin pulang ke kampung halaman masing-masing sempena cuti sekolah, dan perayaan Aidilfitri.

Dalam masa yang sama, LLM juga telah memastikan Hentian Rehat dan Rawat yang sebelum ini kosong, sudah mula beroperasi sepenuhnya bagi kemudahan orang ramai.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required