Op Selamat: 35 pemandu kenderaan berat disaman, dua positif kanabis dalam operasi di Bukit Gantang

AppleMark

AppleMark

ASP Hazil Reza Mohd Gazali memeriksa dokumen perjalanan ketika Op Selamat di Bukit Gantang

Sejumlah 35 pemandu bas dan lori telah disaman di KM225.2 Lebuhraya PLUS arah Selatan berdekatan kawasan R&R Bukit Gantang pada malam Selasa di dalam Op Selamat 9/2016.

Memetik laporan Bernama, Komander Zon Utara Lebuhraya dari Jabatan Trafik dan Penguatkuasaan Bukit Aman, ASP Hazil Reza Mohd Ghazali berkata, antara kesalahan yang dilakukan ialah memandu melebihi had laju, membawa lebih muatan (bagi lori) dan lesen memandu tamat tempoh.

“Dua daripada pemandu lori turut ditahan kerana positif ujian dadah jenis kanabis,” ujar beliau dipenghujung operasi berkenaan.

Tambah beliau, operasi yang bermula pada 9.30 malam hingga tengah malam itu melibatkan 35 orang anggota polis bersama petugas Plus Bhd. Sejumlah 35 bas dan 70 lori ditahan untuk diperiksa.

Operasi berkenaan tertumpu kepada lori dan bas kerana menurut beliau kenderaan berat dan komersial seperti ini kerap melakukan kesalahan lalu lintas dan terlibat di dalam kemalangan jalan raya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required