Ducati Panigale 959 tiba di M’sia – harga RM100k

ducati-panigale-959-bm-2

Model sports Ducati ditawarkan kepada pengguna dengan nama Panigale dan model pertengahannya, Panigale 959 tiba di Malaysia dengan harga RM99,999 (termasuk insurans, tanpa GST). Gaya yang digunakan menyerupai model lebih tinggi iaitu Panigale 1299, bersama lampu tajam di hadapan dan lampu belakang yang unik.

Model ini adalah penyambung kepada model Panigale 899 yang ditawarkan sebelum ini dan ia menggunakan enjin Superquadro dua silinder sama, cuma diubah suai pada bahagian strok untuk menjadikan kapasitinya 955 cc. Dengan perubahan ini, tork yang lebih meluas pada tahap rpm berbeza dapat dihasilkan, dan bersama jumlah kuasa 157 hp yang meningkat, ia masih tidak perlu tempoh servis yang pendek. Pelarasan injap hanya perlu dilakukan pada setiap 24,000 km.

Dibangunkan sebagai sebuah model serba boleh, Panigale 959 dilengkapi dengan tiga pilihan mod tunggangan, sistem brek ABS Bosch tiga tahap, Ducati Traction Control (DTC), Engine Braking Control (EBC) dan Ducati Quick Shift. Pilihan warna yang disediakan adalah merah dengan rim hitam dan putih dengan rim merah.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required