Prasarana naik taraf landasan LRT Laluan Sri Petaling

lrt-depot

Prasarana Malaysia Berhad (Prasarana) telah mengeluarkan kenyataan, pihaknya menerusi pengendali perkhidmatan LRT dan Monorel Rapid KL, Rapid Rail Sdn Bhd akan menjalankan kerja menaik taraf meliputi penggantian trek landasan di LRT Laluan Sri Petaling antara stesen PWTC dan Titiwangsa bermula Selasa ini.

Menurut kenyataan tersebut, kerja penggantian trek tersebut akan dijalankan pada waktu malam selepas operasi antara 1 pagi hingga 4 pagi, sehingga 22 Nov.

Di mana, menerusi kerja-kerja penaikan taraf yang akan dijalankan secara berperingkat itu, besi landasan yang lama akan dipotong dan digantikan dengan yang baharu.

Malahan turut menambah, segala kerja akan dipantau dengan teliti oleh anggota jurutera Rapid KL bagi memastikan kerja-kerja dijalankan dengan baik dan mengikut prosedur bagi menjamin tiada sebarang gangguan pada servis LRT pada siang har.

Prasarana turut berkata sepanjang tempoh menaik taraf itu, pergerakan tren di antara dua stesen tersebut akan diperlahankan dan masa menunggu akan bertambah kira-kira satu minit sehingga kerja penggantian trek siap sepenuhnya demi menjamin keselamatan para penumpang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required