Laluan di Jalan Kepong ditutup selama dua bulan

jalan-pahang-lane-closure

Bermula Rabu ini, sebahagian lorong di Jalan Kepong arah ke Sungai Buloh dan juga arah ke Jinjang akan ditutup dari 16 November hingga 16 Januari tahun depan. Ini bertujuan untuk kerja-kerja mengalihkan kelengkapan perkhidmatan telekomunikasi, memetik laporan Bernama.

Menurut kenyataan daripada MMC Gamuda Sdn Bhd, penutupan sebahagian daripada laluan di jalan berkenaan akan bermula dari 11pm hingga 5am setiap hari. Ia akan bermula dari lorong paling kiri Jalan Kepong arah ke Jinjang, di persimpangan Jalan Metro Perdana Barat, bagi jarak 200 meter bermula 16 November hingga 16 Disember.

“Ini turut melibatkan penutupan lorong paling kiri sepanjang Jalan Kepong selepas simpang Jalan Metro Perdana Timur bagi jarak 600 meter hingga simpang Jalan Metro Perdana Barat memasuki Laman Rimbunan Business Centre.

“Lorong paling kiri Jalan Kepong selepas persimpangan Jalan Metro Perdana Barat sehingga Tomorrow Furniture Sdn Bhd dalam jarak 150 meter,” memetik kenyataan itu.

Sementara itu, penutupan lorong paling kanan sepanjang Jalan Kepong (arah ke Sungai Buloh dan ke Jinjang) selepas Pintasan Segambut bagi jarak 400 meter akan bermula pada 17 Disember hingga 16 Januari. Ini turut melibatkan penutupan sepanjang Jalan West Road bagi jarak 70 meter dan Jalan Jinjang Utara (berdekatan Wisma MCA) dalam tempoh yang sama.

MMC Gamuda juga memaklumkan akan berlaku lanjutan penutupan satu lorong bagi jarak 300 meter sepanjang jalan Cempaka dari 16 November hingga 7 Februari tahun depan, 24 jam setiap hari. “Penutupan ini pula adalah untuk memberi laluan kepada kerja-kerja pemotongan dahan dan pembersihan tapak, serta mengalihkan paip,” tambah kenyataan itu.

Selain itu, terdapat beberapa lagi penutupan lorong lain dalam tempoh sama; 200 meter sepanjang Persiaran Dagangan (dikedua-dua arah, 10pm – 6am); jalan keluar dari stesen Shell di Persiaran Industri (arah Kepong) dari 16 November hingga 17 Februari, 24 jam sehari dan penutupan sepanjang 500 meter sepanjang Jalan Kuala Selangor (arah Sungai Buloh dan Kepong) dari 18 hingga 28 Februari, 10pm hingga 6am.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required