Proton Perdana binaan khas untuk Tengku Sulaiman

perdana-custom-2-bm

Yang sedang anda tatap ini merupakan sebuah Proton Perdana yang dibina khusus berdasarkan tempahan khas. Ia adalah milik YAM Tengku Sulaiman Shah AlHaj Ibni Almarhum Sultan Salahuddin Abd Aziz Shah AlHaj, adik kepada Sultan Selangor kini.

Daripada apa yang dapat dilihat melalui gambar-gambar yang ada, antara kelainan yang ditampilkan pada satu-satunya model khas ini – pastinya dari varian paling tinggi 2.4L – ialah penggunaan warna biru gelap yang tidak ditawarkan secara umum.

Selain itu, rim 18 inci yang digunakan juga nampak lebih garang, dengan logo Proton dibahagian tengahnya. Bagi tayar, ia menggunakan tayar Michelin dengan saiz 225/40/18; besar dan lebar yang menyumbang kepada penampilan lebih sporty bagi model dalam segmen D dari Proton ini.

Bagi ruang kabinnya pula, kelihatan paduan warna antara “biege” bagi bahagian panel bumbung serta material kulit berwarna kelabu bagi tempat duduknya. Untuk penumpang belakang, meja boleh lipat dengan kemasan kayu juga turut tersedia sebagai ciri tambahan yang tidak ditawarkan dalam pasaran.

Jika anda ingin tahu perincian lanjut serta pengalaman pemanduan model Proton Perdana 2.0L dan juga 2.4L, rujuk laporan pandu uji yang kami sediakan sebagai rujukan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required