GALERI: MINI John Cooper Works Clubman ALL4

GALERI: MINI John Cooper Works Clubman ALL4

MINI baru mengeluarkan lebih banyak gambar untuk John Cooper Works Clubman baru, iaitu kenderaan enam pintu yang tampil buat kali pertama semasa Paris Motor Show 2016. Bersama gambar ini juga, kami mendapat beberapa perincian tambahan berkenaan kelengkapan kenderaan ini.

Menggerakkan JCW Clubman adalah enjin petrol 2.0 liter, yang pertama kali digunakan bersama sistem pacuan empat roda ALL4 syarikat itu. Enjin ini mampu menghasilkan 231 hp pada 5,000 hingga 6,000 rpm dan 350 Nm tork pada 1,450 hingga 4,800 rpm. Jumlah tork ini adalah 30 Nm lebih berbanding jumlah yang boleh didapati pada JCW Hardtop dan Convertible.

Transmisi manual enam kelajuan didatangkan secara standard pada JCW Clubman, dengan pilihan kotak gear automatik Steptronic lapan kelajuan. Kedua-duanya boleh memacu JCW Clubman 0-100 km/j dalam masa 6.3 saat dan kelajuan maksimum 238 km/j.

Untuk melengkapi kuasa enjin ini, JCW Clubman turut mendapat brek Brembo lebih besar, pilihan suspensi Dynamic Damper Control, ekzos sport dengan dua paip krom, rim 18 inci Black Grip Spoke (pilihan 19 inci juga disediakan) dan kit badan JCW yang lebih agresif.

GALERI: MINI John Cooper Works Clubman ALL4

Kelengkapan standard lain untuk model varian tertinggi ini termasuk lampu utama LED automatik, MINI Driving Modes, Park Distance Control, Comfort Access, Radio MINI Visual Boost, butang pelbagai fungsi di stereng dan cruise control dengan fungsi brek.

Di bahagian dalam, terdapat skrin berwarna 6.5 inci untuk sistem informasi dan hiburan (boleh dinaik taraf kepada skrin sesentuh 8.8 inci), pendingin hawa automatik dua zon, bumbung panoramik kaca, tempat duduk balutan kulit Dinamica, MINI Excitement Package dan sistem bunyi Harmon Kardon.

Bagi yang mencari perincian lebih tersendiri, mereka boleh memilih jalur sport, penutup luar cermin sisi krom, pek dalaman Chrome Line, pakej lampu suasana, roda stereng sports balutan kulit MINI Yours dan MINI Yours Interior Styles (tiga varian).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required