Ford Ranger dan Transit edisi khas Valentino Rossi

Valentino Rossi bukan sahaja seorang pelumba yang berjaya, malah beliau juga tahu bagaimana meningkatkan jenama VR46 miliknya, dengan pelbagai barangan boleh didapati. Terbaru, anda kini boleh mendapatkan dua kenderaan edisi khas VR46 iaitu Ford Ranger dan Ford Transit.

Dua model istimewa ini diubah suai oleh syarikat sama yang membina Transit untuk Ken Block, iaitu Van-Sport dan seperti yang boleh dilihat, ia tampil lebih garang berbanding model biasa dan mempunyai grafik khas VR46. Warna yang boleh didapati untuk kenderaan ini hanyalah Metallic Black atau Magnetic Grey sahaja.

Bagi model Transit VR46, ia menggunakan asas daripada model Transit Titanium 2.0 L, yang kemudiannya direndahkan sebanyak 30 mm dengan penggunaan spring Eibach, dan digabungkan dengan penggunaan rim 18 inci O.Z Racing khas yang mempunyai penutup tengah berlogo VR46.

Sementara itu, bagi Ranger VR46 pula, mengambil asas daripada model 3.2 L, ia ditinggikan sebanyak 1.75 inci dengan menggunakan kit offroad daripada Pedders, dan ini termasuk spring dan penyerap baru, yang turut diwarnakan khas untuk edisi Rossi ini.

Turut diberi peningkatan adalah bahagian dalam, di mana kedua-dua kenderaan menampilkan penggunaan kulit Nappa, jahitan logo VR46 pada tempat duduk, lencana edisi khas VR46, hiasan panel meter unik, roda stereng yang dipertingkat dan alas kaki yang dibuat daripada getah, sesuai dengan gaya hidup mereka yang akan menggunakan kenderaan ini.

Walaubagaimanapun, bagi kuasa enjin, tiada sebarang peningkatan dilakukan, di mana bagi Transit VR46, ia masih menggunakan enjin 2.0 liter EcoBlue 170 hp manakala Ranger VR46 menggunakan enjin 3.2 liter 200 hp.

Van-Sport bercadang untuk menjual sebanyak 460 unit bagi setiap model VR46 ini di United Kingdom dan 460 unit (setiap satu) lagi untuk seluruh Eropah. harga yang ditetapkan adalah £36,995 (RM203,453) untuk Transit VR46 dan £41,995 (RM230,9500) untuk Ranger VR46.

GALERI: Ford Transit VR46

GALERI: Ford Ranger VR46

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required