Chrysler Portal Concept – van mini masa hadapan

Chrysler Portal Concept – van mini masa hadapan

Pameran barangan elektronik CES 2017 kini sedang berlangsung di Las Vegas, Amerika Syarikat dan ini adalah kenderaan yang dibawa oleh Fiat Chrysler Automobile – van mini konsep yang dinamakan sebagai Chrysler Portal Concept. Kenderaan kuasa elektrik ini dikatakan dibangunkan dengan data demografik golongan milenial yang dikumpul selama 20 tahun dan mempunyai pelbagai teknologi yang dirasakan sesuai.

Badannya mempunyai saiz hampir seperti van Pacifica tetapi jarak rodanya lebih pendek iaitu 118.2 inci. Pada bahagian luar, panel LED digunakan dan ia boleh memaparkan pelbagai visual bergantung kepada pemilik. Pintu yang digunakan pula adalah daripada jenis gelungsur, dengan selain bahagian belakang, bahagian depan juga boleh dilungsur ke hadapan, seterusnya memberi ruang yang lebih luas untuk penumpang masuk.

Selain gaya, Chrysler juga mengambil penting aspek ruang di dalam kenderaan ini, dengan membangunkan konsep yang diberi nama ruang ketiga, di mana selain untuk duduk secara biasa, ia juga boleh digunakan untuk bekerja dan santai seperti di rumah. Di atas lantai yang rata, tempat duduk Portal Concept mempunyai rel, seterusnya membolehkan ia dilaras kepada pelbagai kedudukan, termasuk ditanggalkan terus.

Chrysler Portal Concept mempunyai penarafan pemanduan autonomous tahap ketiga, bermakna ia boleh mengambil alih tugas memandu dalam keadaan tertentu dan pada masa hadapan, boleh dinaik taraf untuk mempunyai teknologi lain seperti pengesan raut wajah dan suara, sekaligus kenderaan tersebut dapat mengesan siapa yang memandu dan membuat pelarasan yang sepatutnya.

Papan pemuka kenderaan ini mempunyai rekaan yang minimalistik, dengan terdapat skrin LCD di bahagian atas dan skrin sesentuh yang lebih konvensional di bawah. Turut disediakan adalah 10 tempat meletak alat peranti seperti telefon bimbit atau tablet, untuk dicas atau disambungkan kepada kenderaan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required