Hyundai Elantra GT 2018 dalam imej teaser, dari i30

Hyundai Elantra GT 2018 dalam imej teaser, dari i30

2018 Elantra GT

Chicago Auto Show 2017 bakal berlangsung minggu depan, dan beberapa pengeluar akan memperkenalkan model kenderaan terbaru mereka, setidak-tidaknya untuk pasaran di Amerika Syarikat. Jenama berasal dari Korea Selatan, Hyundai juga tidak ingin ketinggalan; syarikat itu bakal memperkenalkan model Hyundai Elantra GT 2018.

Namun, ia bukanlah sebuah model yang benar-benar baru. Ia merupakan model rebadge dari model Hyundai i30, dengan kelainan kemasan tentunya, yang pertama kali dipertontonkan ketika Paris Motor Show, tahun lalu. Menjelang pengenalan berkenaan, beberapa imej teaser mula didedahkan kini.

Antara yang diketahui setakat ini ialah gril GT yang melengkapinya, stereng, shifter serta butang Start untuk enjin. Ia antara lain diberikan kemasan serta benang warna merah, berkemungkinan bakal ditawarkan sebagai model Sport yang mirip Elantra sedan.

Bagi enjin, ia dipercayai akan menggunakan enjin 1.6 liter empat silinder, dengan janaan kuasa 201 hp dan 264 Nm. Setakat ini masih belum dapat dipastikan sama ada model ini akan menerima peningkatan dari segi talaan suspensi seperti Elantra Sport. Ia digandingkan dengan transmisi manual enam-kelajuan, sebagai tambahan pilihan kepada versi klac berkembar. Model asasnya mungkin akan menggunakan enjin 2.0 liter empat-silinder dengan kuasa 147 hp.

Hyundai Elantra GT 2018 akan menyaingi model-model lain seperti Chevy Cruze, Ford Focus, Honda Civic, Kia Forte5, Mazda3 dan Subaru Impreza. Maklumat lanjut berkaitan model ini dijangka akan didedahkan pada 9 Februari nanti, ketika penampilan sulungnya di Chicago.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required