Hyundai RN30 Concept pratonton bagi i30 N hot hatch

hyundai-rn30-concept-bm

Hyundai bakal membawa model konsep RN30 ke pentas Paris Motor Show yang bakal berlangsung minggu hadapan dan sebelum itu, nah… ini teaser imej rasminya. Hot hatch ini dibangunkan berasaskan model generasi terkini i30.

Seperti mana model konsep sebelum ini termasuk RM16 N dan RM15, RN30 juga kelihatan sedikit pelik tetapi cukup menonjol. Ditampilkan dengan dapra yang membonjol, roda yang besar, rupa yang agresif dengan gril haksagon yang besar serta lampu utama yang tajam. Malahan lampu kabusnya juga besar dan splitter hadapannya jelas memperlihatkannya umpama sebuah jentera lumba.

Walau bagaimana pun, pastinya model produksi bagi i30 N tidak keterlaluan sebegitu. Lihat foto-foto spyshot di bawah. Ia masih mengekalkan konsep sporty dan pastinya lebih berketerampilan berbanding model standard i30. Ini termasuklah lampu nyalaan siang LED yang melintang (berbanding menegak pada i30), roda yang besar dengan jaluran biru, brek yang besar bersama angkup brek berwarna merah dan dua paip ekzos yang besar yang terletak bersebelahan.

Berkenaan i30 N, ia merupakan model pertama Hyundai di bawah jenama prestasi N, bakal diperkenalkan tahun hadapan dengan dua versi – standard N dan satu lagi dilengkapi pek prestasi, seperti Golf GTI. Ia mampu menghamburkan kuasa melebihi 260 hp dari enjin 2.0 liter pengecas turbo empat-silinder, menyasarkan Volkswagen Golf GTi, Ford Focus ST dan Peugeot 308 GTI sebagai saingan

Enjin dengan kuasa yang tinggi ini, sedang dibangunkan, berdasarkan video yang disebarkan oleh Hyundai sendiri baru-baru ini. Di mana sekitar 40% pembangunan i30 N adalah terkini, dengan enjin baharu, transmisi, suspensi, peresap yang dipertingkatkan serta beberapa elemen yang dinaik taraf termasuk bagi roda, stereng dan dapra yang lebih besar.

Model standard i30 juga akan didedahkan di Paris Motor Show minggu hadapan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required