Kia Sorento 2.2 HS Diesel tiba di Malaysia – RM191,888

Kia Sorento 2.2 HS Diesel tiba di Malaysia – RM191,888

Naza Kia Malaysia telah menambah barisan model Sorento di Malaysia dengan pengenalan satu lagi varian diesel iaitu 2.2 HS Diesel. Harga yang ditetapkan untuk varian ini adalah RM191,888 atas jalan termasuk insurans dan jaminan lima tahun tanpa had batuan. Ia ditawarkan dalam pilihan empat warna iaitu Imperial Bronze, Snow White Pearl, Aurora Black Pearl dan Silky Silver.

Varian 2.2 HS Diesel ini menggunakan enjin sama seperti varian 2.2 LS Diesel, iaitu unit 2.2 liter CRDi turbodiesel, dan ia mampu menghasilkan 200 PS pada 3,800 rpm dan 441 Nm tork pada antara 1,750 hingga 2,750 rpm. Enjin ini dipadankan dengan transmisi automatik enam kelajuan dan kuasa disampaikan kepada semua empat tayar melalui sistem pacuan Dynamax.

Untuk barangan padanya, varian 2.2 HS Diesel lebih lengkap berbanding 2.2 LS Diesel, dan menghampiri seperti 2.4 HS Petrol. Antara yang diberikan standard adalah lampu utama HID dengan sistem adaptif (varian 2.2 LS Diesel menggunakan lampu halogen), lampu belakang LED, lampu kabus dengan fungsi sebagai lampu membelok, rak bumbung, antena sirip dan rim 19 inci (2.2 LS Diesel menggunakan rim 17 inci).

Di dalam, varian 2.2 HS Diesel dipasangkan dengan tempat duduk kulit, dengan dua yang di hadapan boleh dilaras secara elektrik (tempat duduk pemandu ditambah dengan fungsi sokongan belakang), panel instrumen dengan paparan Supervision tujuh inci dan pedal aloi.

Turut disediakan adalah skrin sesentuh di tengah papan pemuka seperti varian 2.4 MS dan 2.4 HS Petrol, yang mempunyai sambungan Bluetooth dan input lain, serta enam pembesar suara. Untuk memberi lebih kesenangan, akses kepada ruang but boleh dilakukan dengan membuka pintu yang dikuasakan secara elektrik.

Pakej keselamatan kenderaan ini masih tidak berubah dengan adanya enam beg udara, electronic stability control (ESC), vehicle stability management (VSM), ABS dengan EBD dan brake assist, sistem pemerhatian tekanan angin tayar (TPMS) dan cagak ISOFIX.

Untuk mengetahui lebih lanjut berkenaan spesifikasi serta membandingkan kenderaan ini dengan yang lain, layari CarBase.my.


GALERI: Kia Sorento 2.2 LS Diesel

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required