GALERI: Toyota Hilux 2.4G dengan aksesori TRD

GALERI: Toyota Hilux 2.4G dengan aksesori TRD

Pengedar kereta Toyota di Malaysia, UMW Toyota Motor telah mempamerkan sebuah Toyota Hilux 2.4G yang dipasang dengan pelbagai aksesori TRD. Seperti yang dilihat pada cermin hadapan kenderaan ini, terdapat pelekat yang tertulis Wing Hin, dan itu adalah nama syarikat (yang juga adalah pengedar rasmi barangan TRD) yang melaksanakan pemasangan kit ini.

Kebanyakan barang TRD yang dipasang berada di bahagian hadapan, bermula dengan gril dan penghadang bampar yang berwarna kelabu, penghadang bawah enjin berwarna merah serta jalur pelekat TRD di atas hud depan. Dari sisi pula, anda akan dapat melihat tambahan pada lengkuk roda berwarna kelabu matte, rim 18 inci, pemijak tepi pintu, jalur pelekat di pintu dan palang besi sports di ruang barangan belakang.

Pergi ke bahagian belakang, terdapat pula bebola cangkuk penarik pada bamparnya dan muncung ekzos gentian karbon keluar ke bahagian kanan trak. Kebanyakan barangan ini mempunyai cop unik TRD dan bagi rim, skrunya juga adalah daripada TRD.

Sebagai sebuah kenderaan varian 2.4G, kelengkapan pada kenderaan ini masih sama iaitu ia mempunyai lampu utama halogen, sistem pemasukan tanpa kunci, butang pemula enjin, filem penapis haba Premium Security & Solar Film, lampu dan pengelap cermin automatik, tempat duduk yang boleh dilaras, tempat duduk kulit, perakam video digital, sistem hiburan dan informasi dengan skrin sesentuh 6.1 inci, kamera undur dan enam pembesar suara.

Tiada sebarang perubahan pada bahagian enjin, di mana ia masih lagi menggunakan 2.4 liter 2GD-FTV turbodiesel, berkemampuan 150 PS pada 3,400 rpm dan 400 Nm antara 1,600 hingga 2,000 rpm. Enjin ini dipadankan bersama transmisi automatik dan sistem pacuan empat roda separuh masa, bersama pilihan mod Eco dan Power. Untuk aspek keselamatan, varian 2.4G ini dilengkapi dengan tiga beg udara, ABS dengan EBD dan BA, stability control dan cagak ISOFIX di belakang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

  • Abdul Rahman Ahmad on May 13, 2017 at 3:01 pm

    could u provide the prices of hybrid cell battery car such as camry, prius ,jazz and civic.

    thank a lot

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required