Isuzu buka pusat servis serba lengkap di Shah Alam

Isuzu buka pusat servis serba lengkap di Shah Alam

Demi menawarkan perkhidmatan selepas jualan yang lebih baik bagi pelanggannya, Isuzu Malaysia telah membuka sebuah pusat servis di Shah Alam, Selangor, yang diuruskan bersama dengan sebuah anak syarikat DRB-Hicom Bhd, iaitu Automotive Corporation Malaysia (ACM).

Kemudahan seluas dua ekar ini bagaimanapun hanya akan siap sepenuhnya menjelang suku ketiga tahun ini, dan di situ ia menempatkan 16 ruang servis, dan dilengkapi dengan pengangkat berkapasiti tinggi yang mampu mengangkat trak tugas sederhana dan berat, alat ujian kalibrasi brek, alat pengukur emisi ekzos serta mesin penjajaran tayar dan roda untuk memastikan kenderaan komersial bersedia sebelum pemeriksaan. Turut digunakan adalah peralatan diagnostik.

Isuzu buka pusat servis serba lengkap di Shah Alam

Objektif utama pembukaan pusat servis ini adalah untuk menyediakan proses pembaikan yang lebih pantas, seterusnya dapat memendekkan tempoh kenderaan tidak dapat beroperasi. Kata Ketua Pegawai Eksekutif Isuzu Malaysia, Kenji Matsuoka,“dengan pembukaan pusat servis ini, kami harap ia dapat menggalakkan amalan penyelenggaraan, keselamatan dan penjagaan alam sekitar dalam kalangan pengendali trak supaya melakukan servis berkala mereka di pusat-pusat servis yang sah.”

Pusat servis Isuzu di Lot 730, Jalan Sungai Rasau, Seksyen 17, Shah Alam ini dibuka mulai Isnin hingga Jumaat dari 8:30 pagi hingga 5:30 petang dan dari 8:30 pagi hingga 5:00 petang pada hari Sabtu. Kemudahan itu turut menampatkan servis Isuzu Dr Mobile 24 jam yang boleh dihubungi menerusi talian hotline Dr Mobile iaitu 1800888000.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required