Boon Siew Honda pamer CRF250 Rally dan CRF250L, akan dilancar Ogos ini, harga sekitar RM27k, RM23k

Boon Siew Honda pamer CRF250 Rally dan CRF250L, akan dilancar Ogos ini, harga sekitar RM27k, RM23k

Pengedar rasmi motosikal jenama Honda di Malaysia iaitu Boon Siew Honda mempertontonkan beberapa buah model istimewa dalam satu acara khas yang diadakan untuk wakil media di Litar Antarabangsa Sepang, hari ini. Antara yang menarik adalah model pebagai guna CRF 250L dan CRF 250 Rally.

Dua model ini menggunakan enjin yang sama iaitu unit satu silinder 250 cc, berkuasa 24.4 hp, namun mempunyai gaya badan yang berbeza, di mana CRF 250L lebih ringkas, manakala CRF 250 Rally mempunyai panel badan seperti motosikal perlumbaan rali Dakar, dengan penghadang angin yang tinggi, penutup bahagian enjin dan radiator, serta penghadang lumpur. Lampu utama dan penunjuk arah pula menggunakan unit LED.

CRF 250 Rally mempunyai fork hadapan Showa yang lebih panjang, iaitu 43 mm, dengan rim 21 inci di hadapan, 18 inci di belakang dan tangki minyak 10.1 liter. Menurut Honda, dengan kapasiti tangki sebegitu, ia dikatakan boleh bergerak sehingga jarak 321 km.

Secara keseluruhannya, CRF 250 Rally mempunyai berat 157 kg dan ia disediakan dengan brek ABS, namun istimewanya, ia boleh ditutup sekiranya mahu menggunakan satu suis khas. Bagi menjadikan motosikal ini lebih lasak, bahagian bawah enjin dilindungi dengan plet manakala tuil brek dan klac boleh terlipat ke atas sekiranya motosikal jatuh.

Kedua-dua CRF 250 L dan CRF 250 Rally dijangka dilancarkan pada bulan Ogos dengan harga jangkaan masing-masing RM23,000 dan RM27,000. Turut akan dilancarkan pada masa itu adalah sebuah lagi motosikal iaitu Rebel 500.

GALERI: Honda CRF250 Rally 2017

GALERI: Honda CRF250L 2017

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

  • mohd azli bin sulaiman on Aug 17, 2017 at 10:07 pm

    kat area kulim kedah mana kedai ada jual motor ni?
    minta bg alamat area kulim kalu ada.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required