Hyundai Ioniq didatangkan dengan pilihan sistem AVN

Hyundai Ioniq didatangkan dengan pilihan sistem AVN

Hyundai-Sime Darby Motors (HSDM) telah memperkenalkan pilihan sistem navigasi audio visual (AVN) baru untuk Hyundai Ioniq bagi mereka yang mahukan lebih fungsi pada head unit mereka.

Model yang dipasang dengan sistem AVN baru ini dikenali sebagai Ioniq Hybrid HEV Plus with AVN System, dan dijual pada harga RM116,488 atas jalan tidak termasuk insurans. Sebagai perbandingan, model Ioniq Hybrid HEV Plus dijual pada harga RM114,008 manakala Ioniq Hybrid HEV RM100,328.

Melihat kepada spesifikasinya, sistem AVN baru ini datang dengan skrin sesentuh lapan inci – satu inci lebih besar berbanding unit yang digunakan pada Ioniq Hybrid HEV Plus – dan menggunakan sistem operasi Android 5.1.1. Antara aplikasi yang boleh digunakan pada sistem ini adalah seperti Spotify, Google Maps dan Waze.

Hyundai Ioniq didatangkan dengan pilihan sistem AVN

Fungsi lain adalah termasuk pilihan pemain kembali muzik (radio, bluetooth, USB, MP3), jam dan cuaca yang dikemas kini melalui WiFi dan My Hyundai App. Aplikasi terakhir tersebut membolehkan pemilik menempah slot servis atau menghubungi talian bantuan tepi jalan 24 jam apabila perlu. Pengguna juga boleh memasukkan kad SIM ke dalam sistem ini atau menyambungkannya kepada talian hotspot untuk data internet.

Pemilik Hyundai Ioniq sekarang yang mahu menaik taraf kepada sistem AVN baru ini boleh memulangkan kembali head unit asal yang ada sekarang dan menambah beza harga di antara keduanya. Bagi pemilik Ioniq Hybrid HEV Plus, kosnya adalah RM2,283 manakala bagi pemilik Ioniq Hybrid HEV, ia adalah RM3,533. Harga ini termasuk GST, bersama jaminan tiga tahun atau 100,000 km (yang mana datang dahulu).

Selain head unit, model Ioniq Hybrid HEV Plus with AVN System mempunyai spesifikasi sama seperti Ioniq Hybrid HEV Plus, bermaksud menggunakan enjin hibrid 141 PS dan 265 Nm tork yang sama. Bagi sistem keselamatan pula, ia mempunyai Vehicle Stability Management (VSM), pengesan titik buta, Autonomous Emergency Braking (AEB), Lane Keep Assist dan Adaptive Cruise Control (Smart Cruise Control).

GALERI: Hyundai Ioniq HEV Plus

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required