Mazda CX-8 – risalah SUV tiga baris kerusi bocor

Mazda CX-8 – risalah SUV tiga baris kerusi bocor

Beberapa hari selepas Mazda menyiarkan gambar luaran rasmi CX-8 akan datang, risalah jualannya pula tersebar dalam internet. Model SUV tiga baris tempat duduk khas untuk Jepun ini dapat dilihat penuh, termasuk apa yang ada pada bahagian dalamnya.

Dari depan, SUV ini jelas mendapat identiti daripada CX-5 terbaru, dengan konsep rekaan sama seperti lampu hadapan yang nipis, dan terdapat jurang antara kemasan krom dan bonet. Grilnya pula menampilkan garisan melintang, hampir sama seperti yang terdapat pada CX-9.

Bahagian belakang CX-8 juga dilihat mendapat inspirasi daripada model CX-9, dengan jarak bampar dan tayar yang hampir sama – lebih panjang daripada CX-5. Persamaan lain adalah termasuk lampu belakang yang juga mempunyai kemasan krom yang menyambungkan bahagian kiri dan kanan.

Mazda CX-8 – risalah SUV tiga baris kerusi bocor

Sebelum ini telah diketahui CX-8 menawarkan tempat duduk untuk sehingga tujuh orang dan dibahagikan di antara tiga baris tempat duduk. Dalam risalah yang bocor ini, tempat duduk baris kedua dilihat boleh didapati dengan tiga konfigurasi – dua kerusi kapten, bangku penuh atau dua tempat duduk individu dengan konsol tengah.

Pada bahagian lain, CX-8 kelihatan menggunakan barangan CX-5 seperti papan pemuka, butang kawalan dan konsol tengah, tetapi perinciannya agak sukar dilihat. Tombol kawalan utama dan butang untuk sistem MZD Connect pula sudah biasa dilihat pada model Mazda yang lain.

Kuasa untuk CX-8 akan datang daripada enjin diesel turbo SkyActiv-D 2.2 liter yang dipadankan dengan transmisi automatik SkyActiv-Drive. Kuasanya masih belum diberitahu, tetapi boleh dijangka menghasilkan 172 PS dan 420 Nm berdasarkan enjin sama yang digunakan pada CX-5.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required