Ford GT ’67 Heritage Edition 2018 – keluaran terhad

Ford GT ’67 Heritage Edition 2018 – keluaran terhad

Pada tahun 1967, pasukan lumba Ford telah diiktiraf sebagai juara dalam perlumbaan Le Mans, menggunakan kereta GT40 Mark IV yang dipandu oleh Dan Gurney dan A.J. Foyt. Bagi memperingati perkara bersejarah tersebut, Ford Performance akan mengeluarkan model edisi terhad Ford GT ’67 Heritage Edition bagi model pasaran tahun 2018.

Asas kereta ini, seperti yang diketahui daripada namanya adalah Ford GT 2017, yang diperkenalkan awal tahun ini dengan menggunakan enjin V6 3.5 liter EcoBoost berkuasa 647 hp dan 746 Nm tork. Bagi menjadikannya istimewa sebagai model peringatan, penampilannya diubah.

Dari luar boleh dilihat supercar edisi terhad ini menggunakan warna Race Red, dengan jalur perlumbaan putih dan pakej kemasan gentian karbon yang terdedah. Di atas hud serta tepi pintunya terdapat nombor 1 seperti kereta lumba dan ia diperlengkap dengan rim 20 inci aluminium berwarna perak satin, skru berwarna hitam, angkup brek merah dan lapik cermin sisi warna perak.

Di dalam pula, tempat duduk Ford GT ’67 Heritage Edition 2018 yang dibina daripada gentian karbon, serta roda stereng dibalut dengan kulit baru, bersama jahitan kontras berwarna merah. Tali pinggang keselamatan juga kini berwarna merah, manakala pedal penukar gear di stereng diwarnakan kelabu. Pada bahagian panel meter, tepi pintu dan x-brace pula, ia disudahi dengan kemasan seperti stainless steel berwarna gelap.

Akhir sekali, sudah tentu terdapat lencana khas yang menandakan kereta ini adalah model keluaran istimewa dan beberapa bahagian lain seperti kemasan tepi pintu, corong pendingin hawa dan konsol tengah dibuat daripada gentian karbon.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required