Ford DSFL beri manfaat kepada 50 pelajar di P.Pinang

Ford DSFL beri manfaat kepada 50 pelajar di P.Pinang

Bagi meningkatkan kesedaran terhadap keselamatan jalan raya, Ford Motor Company ada menganjurkan satu program yang digelar Driving Skills For Life (DSFL), dan tahun ini adalah tahun yang kesepuluh ia dianjurkan di Asia. Hujung minggu lalu, hampir 50 pelajar Koleh Han Chiang di Pulau Pinang berjaya mengambil manfaat daripada program ini.

Program ini diadakan pada masa yang tepat, kerana tidak lama lagi, para pelajar akan memandu pulang ke kampung halaman bersempena cuti umum. Dengan itu, mereka dapat bersiap sedia dengan apa yang dipelajari dalam program ini – bermula dengan kelas pembelajaran kawalan stereng, tip memandu atas lebuh raya dan waktu hujan, serta tip menjimatkan minyak.

Selain itu, peserta program juga diberitahu tentang bahaya memandu di bawah pengaruh alkohol atau ubat, dengan memakai cermin mata khas yang dapat mewujudkan keadaan memandu sambil pergerakan, koordinasi serta perhatian yang terganggu. Akhirnya barulah mereka melalui sesi memandu sebenar.

Ford DSFL beri manfaat kepada 50 pelajar di P.Pinang

“Ford sentiasa komited untuk membantu meningkatkan kesedaran terhadap keselamatan jalan raya dan mendidik pemandu tentang cara memandu serta teknik yang selamat bagi membantu menjadikan jalan raya Malaysia lebih selamat untuk semua,” kata pengarah urusan Sime Darby Auto Connexion, Syed Ahmad Muzri Syed Faiz.

DSFL dianjurkan tanpa sebarang bayaran bagi peserta dan ia adalah salah satu program tanggungjawab sosial korporat (CSR) syarikat itu. Bagi negara ASEAN, lebih 85,000 pemandu telah mendapat manfaat daripadanya termasuk daripada Thailand, Filipina, Vietnam, Indonesia, Myanmar dan Malaysia.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required