GIIAS 2017: Honda Brio RS CVT versi Special Edition

GIIAS 2017: Honda Brio RS CVT versi Special Edition

Satu lagi model yang dipertontonkan oleh Honda ketika Gaikindo Indonesia International Auto Show (GIIAS) 2017 yang dibuka minggu lalu ialah model Brio RS CVT Special Edition. Jika anda rasa macam pernah nampak model ini, ia sebenarnya model yang sama diperkenalkan tahun lalu ketika Indonesia International Motor Show (IIMS), ketika Brio facelift membuat penampilan sulung.

Bezanya, versi kali ini diberi beberapa pertambahan supaya ia tampil lain berbanding Brio RS CVT biasa. Antaranya ialah bahagian bawah bampar depan kini mengikut warna badan (sebelum ini tidak dicat pada RS standard), untuk disepadankan dengan warna Phoenix Orange Pearl. Bahagian belakang juga menerima penyudah yang sama, serta satu lagi ialah upholstery dwi-tona.

Selebihnya sama sahaja antara kedua versi yang ada ketika ini. RS datang dengan rim 15-inci dengan tayar bersaiz 185/55, skirting sisi, lampu utama projektor dengan lampu panduan LED, cermin sisi kuasa elektrik dengan lampu isyarat LED.

Honda Brio RS CVT Special Edition ini dikuasakan oleh enjin 1.2 liter empat-silinder petrol yang menghasilkan 90 PS pada 6,000 rpm kuasa dan tork sebanyak 110 Nm pada 4,800 rpm. Enjin piawaian Euro 4 SOHC i-VTEC ini dipadankan dengan transmisi CVT Earth Dreams Technology. Model edisi istimewa ini dijual pada harga 182 juta Rupiah (RM58,500), mahal 4 juta Rupiah berbanding Brio RS CVT biasa.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required