MSF pusingan kelima di Sepang hujung minggu ini

MSF pusingan kelima di Sepang hujung minggu ini

Bagi peminat permotoran tempatan, sekiranya anda mempunyai masa hujung minggu ini, bolehlah ke Litar Antarabangsa Sepang untuk menyaksikan sendiri perlumbaan sengit dalam Malaysia Speed Festival (MSF) yang kini sudah memasuki pusingan kelima. Ia akan berlangsung pada hari Ahad, 15 Oktober.

Dalam kategori Street 1600, Kenny Lee (#232) dari pasukan Kegani Racing mendahului kedudukan keseluruhan dengan selesa dan hanya perlu menghabiskan saja baki dua perlumbaan lagi untuk dinobatkan sebagai juara musim 2017. Tempat kedua pula kini sedang menjadi rebutan Hazlami/Muslim (#101) dari Wakos Garage dan Hazrin Khaidi (#111) dari UiTM-JMS Tuner yang hanya mempunyai beza 30 mata.

Untuk kategori Super Street pula, musim ini menyaksikan Alif Hamdan (#172) dari Penrite-AHM Racing Team dan Raja Imran (#135) dari FTuned Racing Team bersaing sengit untuk mendapat kedudukan teratas. Dalam pusingan yang berlangsung Julai lalu, Satria Evo Turbo yang dipandu Alif mengalami kerosakan enjin, seterusnya membolehkan Raja Imran merapatkan mata apabila menang dengan Mercedes-Benz AMG A45.

MSF pusingan kelima di Sepang hujung minggu ini

Juara bagi kategori Saga Cup Ron Jeremy (Expert) juga seperti sudah pasti, dengan Jay Choong (#168) dari SMRT mendahului 220 mata di depan Alif Hamdan (#72) dari JNA Racing Team. Sekiranya Jay berjaya mendapatkan dua lagi kedudukan di atas podium, beliau akan dinobatkan sebagai juara Saga Cup. Pelumba lain yang mengejar gelaran ini adalah termasuk Boy Wong (#21) dan Tommy Lee (#552).

Dalam kategori Saga Cup Rocco (Novice) pula, terdapat persaingan hebat tiga cabang antara Tan Chaw Wei (#522) dari Seng Motorsports, Syed Rizal (#169) dari SMRT, dan Ahmad Faizry (#10) dari Loco Racing, di mana nama Tan menjadi sebutan kerana telah melanggar kereta Alif Hamdan yang bersaing dalam kategori lain. Sebagai orang baru, beliau harus belajar daripada kesilapan tersebut, dan kini telah menjadi pendahulu dalam kategorinya.

MSF pusingan kelima di Sepang hujung minggu ini

Muka baru dapat dilihat menguasai kategori Race Cars Open, iaitu Akid Azlee (#500) dari Sitty-DNT Racing Team yang mendahului Keifli Othman (#45) dari Mayhem-Fast Autoworks Maxxoil. Jika mahu merebut takhta tersebut, Keifli perlu memenangi pusingan hujung minggu ini, tapi tentunya ia bukanlah mudah.

Sesi kelayakan bagi perlumbaan pusingan kelima ini akan berlangsung pada jam 1.00 petang manakala perlumbaan pula akan bermula pada jam 3.00 hingga 5.00 petang. Tiket untuk penonton boleh didapati di pintu masuk pada harga RM20 jika dibeli sebelum jam 11.00 pagi, manakala selepas itu, ia akan berharga RM35.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required