Daihatsu DN Compagno juga bakal dipertontonkan

Daihatsu DN Compagno juga bakal dipertontonkan

Bagi Tokyo Motor show 2017, pengeluar kenderaan kompak Daihatsu bakal mempersembahkan barisan model-model baru, termasuk kereta coupe empat pintu konsep DN Compagno. Nama berkenaan diambil dari model Compagno paa 1963, yang kemudiannya rekaan itu menghasilkan reka bentuk sedan, trak pikap dan cabriolet sepanjang kewujudannnya.

Daihatsu merujuk rekaan konsep Compagno ini sebagai “coupe empat-pintu bagi warga senior yang aktif”, dengan rekaan ruang kabin yang mampu menempatkan dua orang dewasa dengan selesa bagi bahagian depan. Walaupun namanya lebih cenderung British, penggayaannya pula lebih dengan dengan rekaan kontemporari yang sinonim dengan Jepun – bahagian belakang lebih mirip kepada model Mirai. Rekaan bumbung nampak seperti tidak asing lagi; kita pernah melihatnya pada model Peugeot RCZ.

Ruang dalaman pula tidak kalah dengan sentuhan moden. Permukaan bahagian kawalan infotainmen yang bersekali dengan papan pemuka, dengan stereng yang lebih nipis. Benang merah yang digunakan memberikan kontras menarik pada kemasan suede yang digunakan untuk tampil lebih sporty – kemasan krom turun membangkitkan suasana ruang berkenaan.

Ia mampu menampung empat orang dalam satu masa walaupun kedudukan bumbung yang agak rendah. Kereta ini menggunakan enjin 1.0 liter turbocas atau enjin 1.2 liter hibrid.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required