Ducati Monster 821 2018 didedah – 109 hp, 86 Nm tork

Ducati Monster 821 2018 didedah – 109 hp, 86 Nm tork

Untuk pameran EICMA yang akan berlangsung di Milan, Itali awal bulan hadapan, Ducati telah menyatakan akan membawa lima model baru untuk diperkenalkan. Namun, pengeluar dari Itali itu telah menunjukkan satu daripadanya lebih awal iaitu Monster 921 2018, yang juga menyambut ulang tahun model Monster yang ke 25 tahun.

Model ini menggunakan versi terbaru enjin dua silinder V Testastretta berpenyejukan cecair, dan mampu menghasilkan sehingga 109 hp pada 9,250 rpm dan 86 Nm tork pada 7,750 rpm. Warna Ducati Yellow yang diguna datang daripada model lama Monster 900 manakala skrin LCD TFT warna penuh pula pertama kali digunakan sebagai paparan meter dan informasi.

Turut boleh didapati dalam senarai aksesori tambahan adalah quickshifter yang boleh digunakan untuk naik dan turun gear, serta Ducati Multimedia System yang boleh menyambung telefon anda dengan motosikal. Lampu hadapan serta ekzos gaya lumba juga adalah baru.

Beberapa ciri Monster 1200 dilihat memberi pengaruh kepada model 821 ini, dan ia datang dengan tangki serta bahagian belakang yang direka semula secara keseluruhan. Kelengkapan lain yang diberikan secara standard adalah Ducati Safety Pack, yang termasuk brek ABS Bosch dan Duati Traction Control, bersama pelarasan ABS DTC dan mod tunggangan.

Bahagian brek melihatkan penggunaan unit dari Brembo, dengan terdapat set berkembar cakera 320 mm serta angkup monobloc radial M4-32, dan angkup tunggal di belakang. Suspensi pula menggunakan fork 43 mm di hadapan dan monoshock boleh laras di belakang.

Di Malaysia, model ini masih belum tiba, tetapi bagi Monster 821 yang ada sekarang, ia dijual pada harga RM66,999 manakala Monster 1200 S RM 119,000 dan Monster 1200 R pada RM160,999.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required