Gabit Saleh kini stabil – alami kemalangan teruk dalam perlumbaan motocross di Kemaman, Terengganu

Gabit Saleh kini stabil – alami kemalangan teruk dalam perlumbaan motocross di Kemaman, Terengganu

Pelumba motocross tempatan, yang juga memegang gelaran juara FIM Asia Supermoto 2016, Habibullah Mohd Saleh (lebih dikenali sebagai Gabit) hari ini dilihat sudah sedar dan stabil selepas semalam beliau mengalami kemalangan teruk sewaktu awal pusingan perlumbaan kategori Expert Kemaman Motocross Challenge.

Gabit hilang kawalan terhadap motosikalnya dan terpelanting, manakala motosikal tersebut berpusing beberapa kali. Beliau kemudiannya dibawa keluar daripada litar oleh pegawai perubatan dan terus masuk ke dalam ambulans. Penonton dan penyokong beliau semuanya gusar dengan keadaan kemalangan yang nampak agak teruk.

Beberapa jam selepas itu, abang beliau, Mohd Al-Amirul Ashshahid (juga dikenali sebagai Gaban) memuat naik satu gambar di hospital yang menunjukkan Gabit tidak sedar dan akan dimasukkan ke bilik bedah. Menurut sumber kami, ini adalah berkenaan dengan masalah paru-paru yang perlu ditebuk.

Syukur, hari ini, Gabit dilihat sudah sedar, melalui gambar yang dimuat naik oleh rakan sekerja beliau, Amir Yusoff di dalam Facebook. Gabit kelihatan sudah mampu tersenyum dan disuap makanan oleh isteri beliau. Kami di sini mendoakan Gabit cepat sembuh seperti sebelum ini dan semoga segala urusan dapat dipermudahkan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required