Porsche 360 Financing kini di Malaysia – bayaran bulanan serendah RM6k, nilai jualan balik terjamin

Porsche 360 Financing kini di Malaysia – bayaran bulanan serendah RM6k, nilai jualan balik terjamin

Berita baik bagi mereka yang kini sedang mempertimbangkan untuk membeli kereta Porsche baru. Kini, pengedar rasmi kenderaan tersebut, Sime Darby Auto Performance (SDAP) telah memperkenalkan program pembiayaan dipanggil Porsche 360 Financing, yang membolehkan anda membawa pulang sebuah Porsche pada harga bayaran bulanan serendah RM6,000.

SDAP menggambarkan Porsche 360 Financing sebagai “satu alternatif pintar untuk pembiayaan konvensional, dengan menjanjikan bayaran bulanan lebih rendah dan terma yang lebih fleksibel, untuk pengurusan kitaran tunai yang lebih baik.” Dalam masa tiga hingga lima tahun sebelum tamat program pembiayaan tersebut, pemilik boleh menjual kembali kenderaan mereka dan membeli Porsche baru, atau membiayai kembali (refinance) baki pinjaman.

“Kami percaya bayaran bulanan yang rendah ini adalah sangat menarik untuk pelanggan. Mereka kini boleh mendapatkan pembiayaan untuk Macan dengan pinjaman sehingga 90% untuk lima tahun dan membayar sekitar RM6,000 setiap bulan,” kata ketua pegawai eksekutif SDAP, Arnt Bayer.

Cara program ini berfungsi tidak banyak beza berbanding skim yang sedia ada dalam pasaran premium. Pelanggan perlu memilih tempoh pembiayaan sama ada tiga, empat atau lima tahun, dan nilai jualan balik kenderaan turut dijamin.

Di hujung tempoh yang dipersetujui itu, pelanggan diberikan tiga pilihan. Pertama, untuk menjual kembali kenderaan tersebut kepada pusat pengedar rasmi Porsche pada harga yang dijamin. Program ini mempunyai struktur yang dapat memastikan baki pinjaman lebih rendah berbanding nilai jualan balik. Hasilnya, pemilik boleh mendapatkan baki tambahan dan boleh digunakan sebagai bayaran muka untuk Porsche baru.

Pilihan kedua, yang diberikan selepas tempoh tiga tahun daripada tempoh pembiayaan tersebut, adalah untuk memanjangkan lagi tempoh pembiayaan atau menamatkannya dengan membayar keseluruhan baki secara penuh. Pilihan ketiga, memulangkan kembali kenderaan tersebut tanpa sebarang komitmen, kecuali bayaran catatan batuan yang lebih dan kenderaan tersebut tertakluk kepada kelusuhan akibat penggunaan.

Bagi memastikan nilai jualan balik yang dijamin, pembeli di dalam program ini perlu menghantar kenderaan mereka untuk servis dan penjagaan di pusat servis rasmi Porsche. Ini sebenarnya bukanlah satu isu kerana semua kenderaan yang dijual oleh SDAP didatangkan bersama jaminan empat tahun dan pakej penyelenggaraan percuma empat tahun yang termasuk servis, alat ganti dan caj buruh. Jaminan ini boleh ditambah sehingga sembilan tahun pada bayaran tertentu.

Walaubagaimanapun, program pembiayaan ini tidak ditawarkan untuk model GT seperti 911 GT3 yang baru dilancarkan semalam, dan model edisi terhad lain.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Learn more:

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required