Nissan bawa van NV350, X-Trail dan Leaf Grand Touring Concept ke Tokyo Auto Salon 2018

Nissan bawa van NV350, X-Trail dan Leaf Grand Touring Concept ke Tokyo Auto Salon 2018

Nissan bakal membawa tiga kenderaan konsep ke Tokyo Auto Salon 2018 yang bakal berlangsung pada Januari tahun hadapan. Tiada sebarang GT-R mahupun kereta berprestasi tinggi lain dalam senarai, sebaliknya jenama berkenaan akan membawa van NV350, SUV X-trail dan juga kereta elektrik Leaf yang diberi sentuhan semula dan digelar sebagai Grand Touring Concept.

Untuk NV350 Caravan (dikenali sebagai Urvan di Malaysia), Nissan memberikan imej kenderaan off-road terhadap van berkenaan dengan memadankan satu set tayar all-terrain dari BF-Goodrich. Muka Caravan ini dihitamkan sepenuhnya, manakala pada bumbung ia diberikan rak barangan tambahan bersama bar lampu LED utama dan empat pasang lampu LED pada bahagian sisi.

Nissan bawa van NV350, X-Trail dan Leaf Grand Touring Concept ke Tokyo Auto Salon 2018

Beralih ke SUV X-trail, model facelift ini diberikan gril V-motion yang digelapkan bersama bumbung yang turut dicat hitam. Manakala badannya pula diberikan warna oren bersama pelekat dengan grafik dengan mood yang agak lasak. Rim asal SUV ini juga telah ditukar dengan rim lima-jejari berkembar berwarna hitam yang lebih garang.

Akhir sekali untuk Leaf dalam siri Grand Touring Concept ini, ia diberikan serlahan hitam pada bampar yang kelihatan menghubungkan bonet hadapan dan juga bumbung yang juga diberikan warna hitam. Selain itu ia turut diberikan rim berdiameter lebih besar bersama tayar dengan profil lebih nipis.

Nissan bawa van NV350, X-Trail dan Leaf Grand Touring Concept ke Tokyo Auto Salon 2018

Walaupun kereta ini nampak lebih sporty dari model standard, pada pandangan saya sendiri ia masih tidak menyerlahkan imej yang lebih garang dari Leaf Nismo yang pernah didedahkan sebelumnya – diberikan serlahan hitam-merah tradisi Nismo.

Nissan tidak menyatakan sebarang ubahsuai mekanikal terhadap ketiga-tiga kenderaan ini, jadi berkemungkinan ia masih kekal dengan kuasa standard. Jika dulu Tokyo Auto Salon meriah dengan pelbagai ubahsuai radikal dari kereta yang sememangnya ‘gila’ dalam keadaan standard, lanskap automotif dunia nampaknya secara tidak langsung merubah situasi ini – apa pula pendapat anda?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required