Nissan NV350 Urvan ditawar ciri keselamatan baharu

Nissan NV350 Urvan ditawar ciri keselamatan baharu

Edaran Tan Chong Motor Sdn Bhd. (ETCM), pengedar rasmi Nissan di Malaysia telah mengumumkan bahawa Nissan NV350 Urvan (High Roof) yang popular kini telah dipertingkatkan dengan ciri-ciri keselamatan baharu.

Ciri-ciri yang telah dipertingkatkan itu termasuklah Pelaras Manual Lampu Utama dan Lampu Kabus Belakang (ECE R48: Pemasangan Lampu) yang menambah baik tahap pandangan apabila memandu pada waktu malam. Sementara Pengehad Kelajuan (ECE R89: Peranti Pengehad Kelajuan) dipasang untuk memastikan had kelajuan iaitu 100km/j untuk kenderaan penumpang >12 tempat duduk di Malaysia dipatuhi. Turut ditambah baik ialah Penutup Tangki dengan Kunci (ECE R34: Menghalang Risiko Kebakaran).

Ia turut menampilkan ABS dan Bantuan Brek, Lampu Berhenti yang dipasangkan pada posisi lebih tinggi dan Kunci Keselamatan Kanak-kanak menjadi peralatan keselamatan standard. Sementara Zon Binaan Badan NISSAN (Zone Body Construction) memaksimumkan perlindungan penumpang sekiranya berlaku kemalangan.

Prestasi Nissan NV350 Urvan yang berkuasa dan menjimatkan itu datang daripada enjin pengecas turbo 2.5L YD25DDTi dengan teknologi diesel bersih dan dipadankan dengan transmisi manual lima-kelajuan untuk mencapai penjimatan bahan api yang mengagumkan iaitu 11.2km/L berdasarkan kepada kitaran ujian JC08 Jepun.

Pengarah Jualan dan Pemasaran ETCM, Christopher Tan berkata, “Nissan NV350 Urvan menjadi model pengangkut penumpang yang sangat popular kerana kemampuannya membawa sehingga 14 orang, selain sifatnya yang tahan lasak dan boleh dipercayai. Ia telah menyokong pelbagai jenis perniagaan. Kami percaya bahawa ciri-ciri keselamatan baru pada NISSAN NV350 Urvan boleh meningkatkan kejayaan perniagaan pelanggan kerana dapat membawa lebih ramai penumpang dan tempoh ‘down-time’ yang minimum.”

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required